Page 47 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 47

özgü uygulama yapılmadığı tüm adaylara eşit şekilde muamelede bu-
            lunulduğu tespit edilmiştir.
               42) Yine şikayetçinin yaşadığını iddia ettiği mağduriyetin mev-
            zuatta açıkça yer verilen hükümlere uyulmamasından kaynaklandığı
            anlaşılmakla birlikte, ÖSYM’nin sınav güvenliğini önceleyerek katı
            kurallar uygularken, adayların olası mağduriyetini önleyecek tedbir-
            leri almadığı sonucuna varılmıştır. Sınavların kamuoyu nezdinde her
            türlü şüphe ve şaibeden uzak ve daha güvenli ortamda gerçekleştiril-
            mesi amacıyla ÖSYM tarafından bir takım önlemlerin alınmasının bir
            gereklilik olduğundan bahisle, ayırt edici özelliğinin kolaylığı ve taklit
            edilmesinin zorluğu nedeniyle sınavlarda nüfus cüzdanı ve pasapor-
            tun geçerli belge olarak kabul edilmesi makul karşılanmakla birlikte,
            şikayetçinin ... olduğunu ispatlayan T.C. kimlik no.lu sürücü belgesi,
            muhtarlıktan alınan nüfus cüzdan örneği ve sınava giriş belgesi ile sı-
            nava girmiş olmasına rağmen, kurallara uymadığı gerekçesiyle, sınavı-
            nın geçersiz sayılması ve bu gibi mağduriyetlerin çoğalması karşısında
            ÖSYM’nin bu mağduriyetleri giderecek şekilde düzenlemeler yapması
            gerekmektedir.
               43)  Çünkü kişilerin nüfus cüzdanını kaybetmesi, hayatın olağan
            akışına uygun, her zaman makul karşılaşılabilecek, kaçınılamaz ve
            öngörülemeyen mücbir bir sebep olduğundan, muhtemel mağduri-
            yetlerin yaşanmasını engelleyebilecek nitelikte olduğundan, sınav
            merkezlerindeki nöbetçi nüfus müdürlüklerinin açık bulundurulması
            önleminin alınmamasının hakkaniyete uygun olmadığı ve bu önlemin
            uygulanmasının, sınav hizmetlerinin yerine getirilmesinde konuyla
            ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapma hususunda, 6114 sayılı
            Kanunun 3. maddesine göre ÖSYM Başkanlığının yetkisi bulundu-
            ğundan, bu durumun ÖSYM açısından bir zorluk oluşturmayacağı de-
            ğerlendirilmektedir. ÖSYM Başkanlığı tarafından şikayetçinin girdiği
            sınav öncesine denk gelen 23 Mart 2014 tarihli Yükseköğretime Ge-
            çis Sınavı (YGS) için 07.00 -10.15 saatleri arasında ve sınav sonrasına
            denk gelen 27 -28 Eylül 2014 tarihinde yapılan 2014 Kamu Personel
            Seçme Sınavı(KPSS) Ortaöğretim/ Ön Lisans için ise 07.00 -09.45 sa-
            atleri arasında nüfus müdürlüklerinin açık bulundurulması istenmiş
            olması ve bu talebe İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel
            Müdürlüğü tarafından olumlu yanıt verilmiş olması mağduriyetlerin
            önüne geçmek için bir çıkış yolunun bulunduğunu teyit etmektedir.




            42   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52