Page 49 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 49

47) Sonuç olarak, ÖSYM tarafından verilen cevap ve özellikle ...
            Nüfus Müdürlüğünce kendilerine bilgilendirme yapılmadığına dair
            verdiği cevap da dikkate alınarak, Kurumumuza ulaştırılan belgelerin
            ve konuyu düzenleyen mevzuat hükümlerinin incelenmesi ile adayla-
            rın, sadece belirtilen kimliklerle sınava girilebileceğine yasal düzenle-
            melerde açıkça yer verildiğinden, şikayetçinin sınavda geçerli kimlik
            belgesi ibraz edememiş olması sebebiyle sınavının geçersiz sayılması-
            nın hukuka aykırılık tespit edilemediği, sınav güvenliğini önceleyen
            söz konusu yaklaşımın aday mağduriyetlerinin önüne geçecek şekilde
            dengelenmesi için ilave düzenlemeler yapılması, özellikle 17/01/2014
            tarihli kararımızda da belirtildiği gibi ÖSYM tarafından bilgilendirme
            yapılarak sınav günü sınav merkezlerinde yeterli sayıda nöbetçi nüfus
            müdürlüklerinin açık kalmasının sağlanmasının tavsiye edilmesi ge-
            rektiği sonucuna varılmıştır.
               E. İnsan Haklarına Uygunluk Yönünden Değerlendirme

               48) Şikayet konusu olayda, idarenin adil, eşit, tarafsız uygulama
            yaptığı ve bu kapsamda Birleşmiş Milletler Kişisel ve Siyasal Haklar
            Uluslararası Sözleşmesinin “Siyasal Haklar” başlıklı 25. maddesinin
            c bendinde, belirtilen herkesin genel eşitlik ilkesine uygun olarak ül-
            kesinde kamu hizmetlerine ayrımcılık yasağı ve makul olmayan sınır-
            lamalara tabi tutulmaksızın girme hakkına sahip olması gerektiğine
            ilişkin hükmü doğrultusunda, işlemin eşitlik ilkesine aykırı olmadığı,
            söz konusu işleme karşı etkin başvuru yollarının açık olduğu, herhangi
            bir ayrımcılığın yapılmadığı, dolayısıyla insan haklarına aykırı bir du-
            rumun söz konusu olmadığı anlaşılmıştır.
               F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               49) İyi yönetim ilkeleri açısından değerlendirildiğinde; uluslararası
            hukuk metinlerinden olan Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesinin “İyi
            İdare Konusunda Üye Devletlere Tavsiye Kararı”, Avrupa Parla-
            mentosunun kabul ettiği “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası” ve
            bu düzenlemelere eşdeğer ölçütler barındıran 28/03/2013 tarihli ve
            28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Kamu Denetçi-
            liği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul Ve Esaslar
            Hakkında Yönetmeliğin” “İyi yönetim ilkeleri” başlıklı 6. maddesin-
            de Kurumun inceleme ve araştırma yaparken insan haklarına dayalı
            adalet  anlayışı  içinde;  kanunlara  uygunluk,  ayrımcılığın  önlenmesi,




            44   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54