Page 48 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 48

44) Böylece, daha önce nöbetçi nüfus müdürlüklerinin açık olması
            halinde söz konusu mağduriyetlerin giderilebileceği yönünde Kuru-
            mumuzca verilen 17/01/2014 tarihli tavsiye kararında önerilen çözü-
            mün haklılığı yeniden görülmekte olup, bunun ivedilikle her sınav için
            uygulamaya geçirilmesi büyük önem arz etmektedir.
               45) Keza, ÖSYM Başkanlığı, daha önceki kararımız kapsamında ta-
            lep edilen Bilgi  Belge isteme yazımıza cevaben gönderdiği 24/10/2013
            tarihli ve 30023 sayılı yazısında; ÖSYS, KPSS gibi büyük çaplı sınav-
            larda İçişleri Bakanlığına bağlı Nüfus Müdürlüklerinin açık tutulduğu;
            2013 Teknik Öğretmenler için Mühendislik Tamamlama Programları
            Giriş Sınavında ise Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü ile
            Nüfus Müdürlüklerinin açık tutulmasına ilişkin herhangi bir yazışma
            yapılmadığı belirtilmesine rağmen, şikayetçi ...’a ait şikayet başvuru-
            su için talep edilen bilgi  belge isteme yazılarına verilen cevapta, KPSS
            için nüfus müdürlüklerinin açık bulundurulması hususunda farklı bir
            açıdan yaklaşılmıştır. ÖSYM bu defa, KPSS sınavına giren aday kitle-
            sinin yaş özelliklerine vurgu yaparak, KPSS bakımından bu durumun
            adayların sorumluluklarında olduğu hususunun üzerinde durmuştur.
            Böyle  bir  değerlendirme  2014  Kamu  Personel  Seçme  Sınavı  (KPSS)
            Ortaöğretim/ Ön Lisans sınavında nüfus müdürlüklerinin açık bulun-
            durulduğu da göz önüne alınırsa eşitlik ilkesine aykırı olacaktır.
               46) Ayrıca, ÖSYM’nin YGS ve LYS gibi sınavlarda Nüfus Müdür-
            lüklerinin açık bulundurulması uygulamasına istinaden bireyler, hu-
            kukun üstün olduğu ve hukuk güvenliğinin sağlandığı bir ülkede belir-
            lilik, öngörülebilirlik ve istikrar ilkeleri gereği idarenin benzer bir uy-
            gulamayı gerçekleştireceğine güvenerek hareket edebileceklerinden,
            somut olayda da şikayetçi ...’ın bu beklenti ile nüfus müdürlüğüne baş-
            vurduğu anlaşıldığından, söz konusu sınavda Nüfus Müdürlüklerinin
            açık bulundurulmaması bu ilkelerle örtüşmemektedir. Buradan hare-
            ketle, nüfus müdürlüklerinin açık tutulmasında 18 yaşından büyük
            küçük ayrımına gidilmesi isabetli olmayacaktır. Şikayet başvuru belge-
            sinden, her ne kadar şikayetçinin nüfus cüzdanını önce bulamaması ve
            ardından evde kardeşi tarafından KPSS Cumartesi sabah oturumun-
            dan sonra bulunması sonucu kendi kusuruyla böyle bir durumla kar-
            şılaştığı anlaşılıyorsa da, bu gibi insani durumlarda adaylara bir çıkış
            yolu sağlama adına ÖSYM’den bir çözüm üretmesi beklenmektedir.





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  43
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53