Page 224 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 224
D. Kamu Denetçisi Serpil ÇAKIN’IN İnceleme ve Araştırma
Bulguları
14.Şikayet konusunun çözümü amacıyla ilgili idareden istenilen
bilgi ve belgeler Kamu Denetçiliği Kurumu’na Gazi Üniversitesi Rek-
törlüğü tarafından gönderilmiş, söz konusu bilgi ve belgelere raporun
“İdarenin Şikayete İlişkin Açıklamaları” başlığı altındaki paragraflarda
yer verilmiştir.
II. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A.İlgili Mevzuat
15. T.C. Anayasası’nın “Eğitim ve öğrenim hakkı ve ödevi”
başlıklı 42 nci maddesinde; “Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından
yoksun bırakılamaz. Öğrenim hakkının kapsamı kanunla tespit edilir
ve düzenlenir…’ hükmü yer almaktadır.
16. 6/11/1981 tarihli ve 17506 sayılı Resmi Gazete’de ya-
yımlanan 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun “Tanımlar”
başlıklı 3. maddesinin d bendinde “Üniversite: Bilimsel özerkli-
ğe ve kamu tüzelkişiliğine sahip yüksek düzeyde eğitim-öğretim,
bilimsel araştırma, yayın ve danışmanlık yapan; fakülte, enstitü, yük-
sekokul ve benzeri kuruluş ve birimlerden oluşan bir yükseköğretim
kurumudur.” şeklinde tanımlanmıştır.
17. Mezkur Kanunun 5 inci maddesinin (c) ve (e) bentleri,
“Yükseköğretim kurumlarının özellikleri, eğitim-öğretim dalları ile
amaçları gözetilerek eğitim-öğretimde birlik ilkesi sağlanır.Yükseköğ-
retimde imkan ve fırsat eşitliğini sağlayacak önlemler alınır.” şeklin-
dedir.
18. Mezkur Kanunun ‘Senato’ başlıklı 14 üncü maddesinde,
Senatonun Görevleri;
“…
•Üniversitenin eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faali-
yetlerinin esasları hakkında karar almak,
•Rektörün onayından sonra Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlü-
ğe girecek olan üniversite veya üniversitenin birimleri ile ilgili yönet-
melikleri hazırlamak,
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 219