Page 226 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 226

aralığında olan (DD) notunun başarısız not olarak kabul edilmesine
            ilişkin kuralları içeren Yönetmeliğin hukuka aykırı olduğu gerekçesiyle
            iptali talebiyle açılan davada, Danıştay 8 inci Dairesi 21/3/2005 gün-
            lü, E:2004/4041, K: 2005/1280 sayılı kararının temyizen incelenmesi
            sonucunda Danıştay 8 inci Dairesinin gerekçeleri benimsenerek, 2547
            sayılı Yasa ve ilgili yönetmeliklerin verdiği yetkiye dayanılarak
            üniversitenin eğitim, öğretim ve sınav sisteminde, eğitimin
            kalitesini ve verimini artırmak amacıyla her zaman düzenleme
            yapabileceği, bu düzenlemenin tüm öğrencileri kapsayacağı ve
            uygulanmasına engel bir durum yoksa hemen uygulamaya ge-
            çilebileceği, bu durumda eğitim ve öğretim kalitesini artırmak
            amacıyla yapılan değişikliklere davacıların devam eden öğren-
            cilik statüleri nedeniyle tabi olacağı ve kazanılmış haktan söz
            edilemeyeceğinden yeni yönetmelikle yapılan düzenlemede hu-
            kuka aykırılık bulunmadığı ifade edilmiş; Danıştay İdari Dava Da-
            ireleri Kurulu, netice olarak temyiz isteminin kabulü ile Trabzon İdare
            Mahkemesinin 15/6/2005 günlü, E: 2005/614, K:2005/591 sayılı ıs-
            rar kararının bozulmasına karar vermiş ve yönetmelik değişikliği-
            nin kazanılmış hak olarak değerlendirilemeyeceğine hükmet-
            miştir.

               C. Kamu Denetçisi Serpil ÇAKIN’ın Kamu Başdenetçisine
            Önerisi

               25.Şikayetin reddi gerektiği yönünde öneride bulunulmuştur.
               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme
               26.Şikâyetçiler, yapılan müfredat değişikliği nedeni ile mağduriyet-
            lerinin oluştuğu gerekçesiyle anılan müfredat değişikliğinin iptalini ve
            kazanılmış haklara riayet edilmesini talep etmişse de;
               27.Şikayete konu müfredat değişikliğinin yapılma usulü değerlen-
            dirildiğinde, 06/03/2014 tarihinde Anabilim   Dalı  Akademik  Kurul
            Toplantısının   yapıldığı,   bu  toplantıda   yapılan  tartışmalar  ve de-
            ğerlendirmeler neticesinde Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Ders
            Yeni Programının belirlendiği, 10/07/2014 tarihli Fakülte Kurulu top-
            lantısında alınan 002/02 sayılı karar ile yapılan ders programı ve içe-
            riği değişikliğini de içeren yeni programın 28/08/2014 tarihinde Se-
            nato tarafından 2014/136 sayılı karar ile kabul edildiği, ayrıca Fakülte



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  221
   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231