Page 227 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 227
Kurulu’nun 14/01/2015 tarihli 2 sayılı toplantısında alınan 11 sayılı
kararı ile ders programının uygulanmasına ilişkin esasların belirlendi-
ği intibak işlemlerinin yapıldığı görülmektedir.
28.Diğer yandan Gazi Üniversitesinde müfredat değişikliği-
nin gerçekleştirilmesi ve bu değişikliğin dördüncü sınıflar da
olmak üzere tüm öğrencileri kapsaması ile ilgili olarak; 2547
sayılı Kanunun 3 üncü maddesine göre üniversiteler bilimsel özerk-
liğe sahip olduğu, aynı Kanunun; 43 üncü maddesinde yükseköğre-
tim kurumlarında eğitim-öğretimle ilgili esasların üniversitelerce
hazırlanacak yönetmelikte belirtileceği; 44 üncü maddesinde her bir
dönemde alınması gereken asgari ve azami kredi miktarları;
her bir diploma programının diplomayı almayı hak eden kişiye
kazandıracağı bilgi, beceri ve yetkinliklerin neler olacağı gibi
hususların yükseköğretim kurumları senatoları tarafından be-
lirleneceği; 14 üncü maddesinde ise üniversitenin eğitim-öğretim
esasları hakkında karar almanın, üniversitenin yıllık eğitim-öğretim
programını ve takvimini inceleyerek karara bağlamanın ve ilgili kurul-
ların kararlarına yapılacak itirazları inceleyerek karara bağlamanın Se-
natonun görevlerinin arasında olduğu hükme bağlanmıştır.
29.İlgili mevzuat ve Danıştay içtihadında da belirtildiği üzere
2547 sayılı Kanun ile Üniversitelere eğitim, öğretim ve sınav sis-
teminde, eğitimin kalitesini ve verimini artırmak amacıyla her
zaman düzenleme yapma yetkisi tanınmış olup şikâyete konu
müfredat değişikliği de yine 2547 sayılı Kanun ve ilgili Yönetmelik
kapsamında mevzuata uygun bir şekilde Üniversitenin organları olan
Anabilim Dalı, Fakülte Kurulu ve Senato olmak üzere hiyerarşik sil-
sile izlenerek düzenlenmiştir. Dolayısıyla, 2014-2015 eğitim-öğretim
yılından başlayarak müfredat değişikliğine karar verilmesi ve bu deği-
şikliğin dördüncü sınıf öğrencilerini de etkilemesinde hukuka aykırılık
bulunmamaktadır.
30.Şikayete konu müfredat değişikliğine ilişkin yapılan karşılaş-
tırmada ise yeni programda Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği
ders sayısının artırıldığı görülmektedir, ancak bu durumun öğrencile-
rin kredi bakımından mağdur olmalarına ya da mezuniyetlerinde ek-
sik kredi sorunu ile karşılaşmalarına neden olmayacağı anlaşılmıştır.
Şikayet dilekçesi ve eklerindeki eşitlik ilkesine aykırılık, kazanılmış
222 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU