Page 237 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 237

III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE

               A. İlgili Mevzuat
               12) 2709 sayılı T.C. Anayasasının 5 inci maddesinde , Devletin
            temel amaç ve görevleri, “…kişinin temel hak ve hürriyetlerini, sosyal
            hukuk devleti ve adalet ilkeleriyle bağdaşmayacak surette sınırlayan
            siyasal, ekonomik ve sosyal engelleri kaldırmaya, insanın maddî ve
            manevî varlığının gelişmesi için gerekli şartları hazırlamaya çalışmak-
            tır.” hükmü yer almaktadır.
               12) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun “Amaç” başlıklı
            1 inci maddesinde, bu Kanun ile … eğitim   öğretim, araştırma, ya-
            yım, öğretim elemanları, öğrenciler ve diğer personel ile ilgili esasların
            bir bütünlük içinde düzenlenmesinin amaçlandığı,  5  inci  maddesi
            (c) bendinde, Yükseköğretim kurumlarının özellikleri, eğitim   öğre-
            tim dalları ile amaçları gözetilerek eğitim   öğretimde birlik ilkesinin
            sağlanmasının Yükseköğretimin ana ilkeleri arasında yer aldığı, be-
            lirtilmiş ve “Yükseköğretim Kurulunun görevleri” başlıklı 7 nci
            maddesi  (a) bendinde  Kurulun, Yükseköğretim kurumlarının bu
            Kanunda belirlenen amaç, hedef ve ilkeler doğrultusunda kurulması,
            geliştirilmesi, (b) bendinde, Yükseköğretim kurumları arasında bu
            Kanunda belirlenen amaç, ilke ve hedefler doğrultusunda birleştirici,
            bütünleştirici, sürekli, ahenkli ve geliştirici işbirliği ve koordinasyonu
            sağlamak ile görevli olduğu düzenlenmiştir.
               13) 3795 sayılı Bazı Lise, Okul ve Fakülte Mezunlarına Un-
            van Verilmesi Hakkında Kanunun “Unvanlar” başlıklı 3 üncü
            maddesinde, Gördükleri mesleki teknik öğretim alanlarına göre
               (e) Teknik öğretmen unvanını kazananlar için ilgili teknik eğitim fa-
            kültelerince düzenlenecek en fazla iki yarı yıl süreli tamamlama prog-
            ramlarını başarıyla bitirenlere dallarında “mühendis”, unvanı verilece-
            ği ve bu unvanların, eğitim görülen dalın ismi ile birlikte kullanılaca-
            ğı, aynı Kanunun “Mühendislik Programlarının Düzenlenmesi”
            başlıklı 4 üncü maddesinde, Teknik öğretmenler için düzenlenecek
            mühendislik programlarının uygulama esas ve usullerinin, Yükseköğ-
            retim Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle düzenleneceği hüküm altına
            alınmış, “Yetki ve Sorumluluk” başlıklı 6 ncı maddesinde, Mü-
            hendislik unvanını alanların, kendi meslek alanlarında denk öğrenim





           232   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242