Page 241 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 241
Mühendislik tamamlama programında aldığı derslerin tek bir trans-
kriptte düzenlenmesini talep etmiş ve bu talep idarece reddedilmiştir.
20) Yükseköğretim Kurulu ilgili mevzuat gereği (bkz. par. 14) Mü-
hendislik tamamlama programı kapsamında verilecek müfredat prog-
ramlarını gerekli komisyonları oluşturmak ve Üniversitelerarası Ku-
rul’un da onayını almak suretiyle hazırlamakla görevli ve yetkili kılın-
mıştır. Bu kapsamda, YÖK tarafından, Teknik öğretmen yetiştirmek
amacıyla kurulan ve müfredatı buna uygun olarak düzenlenen teknik
eğitim fakültelerinin müfredatı mühendislik eğitimi veren Fakülteler
ile karşılaştırılarak mühendislik meslek alanının ihtiyacını karşılaya-
cak nitelikte öğrencilerin yetiştirilmesi için temel mühendislik eğitimi
derslerini içerir bir zorunlu ders listesi belirlenmektedir.
Sonuç olarak , Mühendislik Tamamlama programı, geçmişte alınan
derslerin dikey veya yatay geçiş yapılarak muafiyetinin sağlandığı bir
uygulama değil, mühendislik formasyonunun gerektirdiği bazı seçil-
miş yeni derslerin başarılması ile mühendislik unvanı sağlayan bir uy-
gulamadır.
21) Yukarıdan bu yana yapılan tüm bu açıklamalar ışığında;
21/1) Mühendislik tamamlama programı konusunda Yükseköğre-
tim Kurulu Başkanlığının görevli ve yetkili olduğu, Yükseköğretim Ku-
rumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Ge-
çiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması
Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri uyarınca yatay ve dikey geçiş
ile öğrenime devam eden öğrencilerin transkriptlerinin birleştirilmesi
konusunda ilgili mevzuatta açık hüküm bulunduğu, bu durumun mü-
hendislik tamamlama programı öğrencilerini veya mezunlarını kapsa-
madığı,
21/2) Mühendislik tamamlama programı ile fark dersleri alınarak
diplomaya hak kazanıldığı, şikayetçinin Teknik Eğitim Fakültesi Elekt-
rik Öğretmenliği mezunu olarak aldığı dersler isim olarak Mühendis-
lik Fakültesinde okutulan derslerle benzerlik gösterse dahi, aynı isimli
bir dersin teknik eğitim fakültelerinde yer alış disiplini ile mühendislik
fakültelerinde yer alış disiplininin farklı olabileceği, eğitim fakültele-
rindeki ders içeriklerinin mesleki eğitim formasyonuna, mühendislik
fakültelerindeki ders içeriklerinin ise mühendislik formasyonu ve uy-
gulamalarına yönelik olabileceği,
236 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU