Page 291 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 291

29) Şikayete konu VEHİP Yönergesiyle ilgili olarak Veterinerlik Fa-
            kültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 10’uncu maddesinin
            ç bendi gereği VEHİP eğitiminin öğrencilerin Veteriner Hekimlik nos-
            yonu ile ilgili teorik bilgileri tamamlama ve daha fazla uygulama yapa-
            rak beceri kazanmalarını sağlamak amacıyla verilen eğitim olduğu VE-
            HİP ile ilgili hususlar Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde
            düzenleneceği açıkça belirtilmiştir. Ayrıca şikayete konu olan Ganosu
            2.00’  ın  altında  olan  öğrencinin  bir  üst  yarıyıldan ders  alamayaca-
            ğı hususu ise 2014-2015 eğitim-öğretim yılından önce Üniversitede
            kayıtlı öğrencilere 14/2/2013 tarihli ve 28559 sayılı Resmî Gazete’de
            yayımlanan Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi Eğitim-Öğretim ve
            Sınav Yönetmeliğinin 13 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi
            hükümleri 2017-2018 eğitim-öğretim yılı sonuna kadar uygulanmaya
            devam edilecektir” olarak belirtilmiştir.
               30) Gerek Veterinerlik Fakültesi Eğitim-Öğretim Sınav Yönetme-
            liğinin 2015-2016 Eğitim-Öğretim döneminden sonra kayıt yaptıran
            öğrenciler için uygulanması ve kayıtlı olan öğrencilere 2017-2018 Öğ-
            retim yılından sonra uygulanacak olması gerekse şikayete konu VEHİP
            yönergesinin çıktığı tarih olan 09.06.2014 tarihinden sonra bir (1) yıl
            sonra 2015-2016 eğitim öğretim yılında uygulanacak olması üniversi-
            te tarafından öğrencilerin hak mağduriyeti yaşamamasını amaçlamak-
            tadır.

               31) Üniversitelere 2547 sayılı Kanun ile kendilerine ilişkin yönet-
            melikleri hazırlama yetkisi verilmiş olup, adı geçen üniversite de bu
            yetkilerini eğitim ve öğretime ilişkin yönetmelikler düzenlemek su-
            retiyle kullanmışlardır. Bu durum Üniversitelere Anayasa ile tanınan,
            başka bir deyişle, Anayasa ile güvence altına alınan “bilimsel özerklik”
            ilkesinin tabii sonucudur.

               32) Zira, bilimsel özerklik niteliği Anayasa ile güvence altına alınan
            üniversitelere, çağdaş eğitim-öğretim esaslarına dayanan bir düzen
            içinde milletin ve ülkenin ihtiyaçlarına uygun insan gücü yetiştirmek
            amacı ile; ortaöğretime dayalı çeşitli düzeylerde eğitim-öğretim, bilim-
            sel araştırma, yayın ve danışmanlık yapmak, ülkeye ve insanlığa hiz-
            met etmek gibi görevler verilmiştir.
               33) Yukarıda yer verilen mevzuat hükümlerinin birlikte değerlen-
            dirilmesi neticesinde, bilimsel özerkliği ve kamu tüzelkişiliğini haiz




           286   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296