Page 294 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 294

maddesindeki etkili başvuru hakkının, 14 üncü maddesindeki ayrım-
            cılık yasağının ve 17 nci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasa-
            ğının ihlal edildiğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı
            gibi şikâyete konu olayda başkaca insan hakları ihlaline de rastlanma-
            mıştır.
               D. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               41) 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’in “İyi Yönetim İlkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde; Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlen-
            miştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını
            teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde
            de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa
            Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış
            Yasası”nda da yer verilmiştir.

               42) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
            de; şikâyet başvurusu kapsamında ilgili idareden istenilen bilgi ve bel-
            gelerin süresi içinde Kurumumuza gönderildiği, daha önceki süreçte
            şikâyetçiye makul sürede, yeterli gerekçelerle cevap verildiği, hukuki
            güven ilkesinin tesis edilmesine azami gayret gösterdiği ve iyi yöneti-
            şim ilkelerine uyulduğu değerlendirilmiştir.

               IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
               MEVZUAT

               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
               43) 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
            Kanununun 21 inci maddesinin birinci fıkrası uyarınca, durmuş olan



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  289
   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299