Page 293 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 293
ve benzeri isimler altındaki düzenlemeleri, yönetmelik hükmündeki
düzenlemeler olarak da kabul edilmektedir. (Baykara, 2001: 27).
37) Yukarıda 18’inci paragrafta Danıştay İdari Dava Daireleri Genel
Kurulunun verdiği karar doğrultusunda Yasa ve ilgili yönetmeliklerin
verdiği yetkiye dayanılarak üniversitenin eğitim, öğretim ve sınav sis-
teminde, eğitimin kalitesini ve verimini artırmak amacıyla her
zaman düzenleme yapabileceği, bu düzenlemenin tüm öğren-
cileri kapsayacağı ve uygulanmasına engel bir durum yoksa
hemen uygulamaya geçilebileceği, şikayete konu VEHİP Yöner-
gesinin düzenleyici bir işlem olması nedeniyle Üniversitenin eğitim
öğretimin kalitesini arttırması açısından düzenleyici işlemlerin kural
olarak kazanılmış hak yaratmayacağı, kaldırılmaları ve değiştirilmele-
rinin her zaman olanaklı olduğu anlaşılmaktadır. Öte yandan Selçuk
Üniversitesi Veterinerlik Fakülte Kurulu ve Üniversite Senatosunun
kabul ettiği VEHİP Yönergesinin ilgili maddelerinin hemen uygulan-
mayacağı, bir (1) yıl sonraya uygulamayı ertelemesi hukuku güven il-
kesinin titizlikle uygulandığı anlamına gelmektedir.
38) Şikayetçinin şikayette bulunduğu VEHİP Yönergesinin yürür-
lüğe girdiği tarihte 3’üncü sınıf öğrencisi olması, İntrörn eğitimine he-
nüz hak kazanmadığı, zaten ilgili Yönerge maddesinin uygulanmasının
bir (1) yıl süreyle ertelendiği, yönergenin uygulandığı tarihte herhangi
bir hak kaybına uğradığının tespit edilemediği, şu anda aldığı 18 ders-
ten uygulaması olan 8 dersi başarırsa X’uncu dönem intörn eğitimine
hak kazanacağı mümkün görülmektedir.
39) Dolayısıyla şikayete konu VEHİP Yönergesinin Üniversite tara-
fından eğitim-öğretimin kalitesini arttırılması ve günün ihtiyaçlarına
göre yeniden değerlendirilmesinde şikayetin yersiz olduğu, hukuka ay-
kırılık bulunmadığı, ayrıca şikayetçi açısından haklı (meşru) beklenti
oluşturacak herhangi bir durum da söz konusu olmadığı, bu yüzden de
yapılan işlemde hakkaniyet yönünden aykırılık bulunmadığına karar
verilmiştir.
C. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
40) Olayımızda idarenin adil, eşit, tarafsız uygulama yaptığı, et-
kin başvuru yollarının açık olduğu, her hangi bir ayrımcılığın yapıl-
madığı, Anayasamızın 10 uncu maddesinde ifadesini bulan kanun
önünde eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü
288 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU