Page 306 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 306
C. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
dirme
27) Şikâyetçi, 3 üncü ile 10 uncu paragraflar arasında açıklandığı
üzere, Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı başvurularında adayların
4’lük sistemdeki lisans not ortalamaları karşılıklarının, Yükseköğre-
tim Kurulu’nun hazırlamış olduğu eşdeğerlik tablosuna göre 100’lük
not sistemine dönüştürülmesi uygulamasına son verilmesi, söz konu-
su uygulamanın yürütmesinin durdurulmasını ve lisans not ortalama-
sının 100’lük sistemdeki karşılığının Ankara Üniversitesi’nin tayin et-
tiği şekilde kabul edilmesi durumunda araştırma görevlisi kadrosuna
yerleşme imkânının bulunduğu iddiasıyla mezkur kadroya atmasının
yapılmasını talep etmektedir.
28) Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı, öğretim üyesi ihtiyacını
karşılamak amacıyla Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından
2002 yılından beri yürütülen bir programdır. Buna göre adaylar, ÖYP
puanı esas alınarak merkezi sistemle araştırma görevlisi kadrosuna
atanırlar. ÖYP puanlarının nasıl hesaplanacağı ise, 24 üncü paragraf-
ta yer verilen düzenlemede belirtilmiş olup söz konusu hükme göre
ÖYP puanının hesaplanmasında lisans not ortalamasının % 35’i dik-
kate alınmaktadır. ÖYP başvurularında lisans notlarının hesaplanma-
sında 100’lük not sistemi kullanıldığından; 4’lük sistemden mezun
olan adayların lisans mezuniyeti notunun karşılıkları Yükseköğretim
Kurulunca hazırlanan eşdeğerlik tablosuna göre belirlenmektedir. 23
üncü paragrafta değinilen Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı
Kadrolarına Naklen veya Açıktan Yapılacak Atamalarda Uygulanacak
Merkezi Sınav ile Giriş Sınavlarına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında
Yönetmelikte ise, lisans mezuniyeti notunun hesaplanmasında kulla-
nılacak not sistemlerinin 100’lük not sistemine eşdeğerliliğinin belir-
lenmesi konusunda Yükseköğretim Kurulu’na takdir yetkisi verildiği
görülmüştür.
29) ÖYP’ye başvuracak tüm adayların aynı koşullarda mezun oldu-
ğu, diğer ifadeyle tüm üniversite mezunlarının aynı hukuksal durum-
da olduğunun varsayıldığı görülmüştür. Oysa, her bir üniversite
bilimsel özerkliğe sahip olması dolayısıyla kendi eğitim öğre-
tim esasları hakkında düzenlemeye giderek geçme notu belir-
lemekte olup, söz konusu geçme notuna göre kendi dönüşüm
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 301