Page 307 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 307

tablolarını hazırlamaktadırlar. Bununla birlikte, her bir üni-
            versite farklı tüzel kişiliğe, dolayısıyla bütçeye, öğretim kadro-
            suna, not değerlendirme sistemine fiziki ve bilimsel kapasiyete
            sahiptir. Hal böyle olunca, her bir aday da öğrencilik dönemin-
            de tabi oldukları farklı yasal düzenlemeler çerçevesinde, farklı
            koşullarda mezun olmaktadır.
               30) Bu kapsamda, şikâyetçinin Yükseköğretim Kurulu’nun
            kararıyla hazırlanan not dönüşüm sisteminde eşitsizlik olduğu
            iddiası  incelendiğinde ise;  İdareden  gelen  bilgiler, Kamu  De-
            netçisinin inceleme ve arştırma bulgularında belirtildiği üzere
            diğer Üniversitelerin uyguladıkları not sistemi, Bologna Süre-
            ci vb. tüm dosya içeriği değerlendirildiğinde, Üniversitelerin
            Senatolarının farklı not sistemi belirleme yetkilerinin devam
            ettiği sürece var olduğu iddia edilen bu eşitsizliğin tamamen
            giderilmesinin mümkün olmadığı, mevcut Yüksek Öğretim Ku-
            rulu’nun belirlediği not standardizasyon sisteminin genel bir
            uygulama olduğu, en azından somut olayımıza göre bir eşit-
            sizliğin saptanamadığı ancak İdarenin verdiği Gönderme Ka-
            rarına cevaben hazırlamış olduğu gerekçede (Bkn.prg.13) net
            olarak açıklanmamakla birlikte bir eşitsizlikten bahsedildiği
            ve not dönüşüm standardizasyonu konusunda bir çalışma ya-
            pılmasının düşünüldüğü ifade edildiğinden bu konuda Yönet-
            meliğimizin 32 inci maddesinin 2 inci fıkrasında belirtildiği
            üzere Yüksek Öğretim Kurulu’nun makul sürede  ve  gelecekte
            daha   çok  mağduriyete  mahal  bırakılmaması  açısındaneşit
            liğe  ulaşabilecek   çalışmalar başlatması konusunda temenni
            de bulunulması sonucuna varılmıştır.
               31) Diğer yandan şikâyetçinin, lisans not ortalamasının
            100’lük sistemdeki karşılığının Ankara Üniversitesi’nin tayin
            ettiği şekilde kabul edilmesi durumunda bahse konu araştırma
            görevlisi kadrosuna atanacağından bahisle sözkonusu kadro-
            ya atamasının yapılması talebi incelendiğinde; anılan   talebin
            varsayımsal bir önermeye dayandığı, halihazırda Ankara  Üniversi-
            tesi’nin not dönüşüm tablosunun ÖYP seçimlerinde uygulan-
            masına yönelik herhangi bir idari işlemin tesis edilmediği ya
            da yargı kararının bulunmadığı görülmektedir. Bu çerçevede,
            şikâyetçi lehine atamaya ilişkin bir hak doğmadığı ve idarenin




           302   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312