Page 307 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 307
tablolarını hazırlamaktadırlar. Bununla birlikte, her bir üni-
versite farklı tüzel kişiliğe, dolayısıyla bütçeye, öğretim kadro-
suna, not değerlendirme sistemine fiziki ve bilimsel kapasiyete
sahiptir. Hal böyle olunca, her bir aday da öğrencilik dönemin-
de tabi oldukları farklı yasal düzenlemeler çerçevesinde, farklı
koşullarda mezun olmaktadır.
30) Bu kapsamda, şikâyetçinin Yükseköğretim Kurulu’nun
kararıyla hazırlanan not dönüşüm sisteminde eşitsizlik olduğu
iddiası incelendiğinde ise; İdareden gelen bilgiler, Kamu De-
netçisinin inceleme ve arştırma bulgularında belirtildiği üzere
diğer Üniversitelerin uyguladıkları not sistemi, Bologna Süre-
ci vb. tüm dosya içeriği değerlendirildiğinde, Üniversitelerin
Senatolarının farklı not sistemi belirleme yetkilerinin devam
ettiği sürece var olduğu iddia edilen bu eşitsizliğin tamamen
giderilmesinin mümkün olmadığı, mevcut Yüksek Öğretim Ku-
rulu’nun belirlediği not standardizasyon sisteminin genel bir
uygulama olduğu, en azından somut olayımıza göre bir eşit-
sizliğin saptanamadığı ancak İdarenin verdiği Gönderme Ka-
rarına cevaben hazırlamış olduğu gerekçede (Bkn.prg.13) net
olarak açıklanmamakla birlikte bir eşitsizlikten bahsedildiği
ve not dönüşüm standardizasyonu konusunda bir çalışma ya-
pılmasının düşünüldüğü ifade edildiğinden bu konuda Yönet-
meliğimizin 32 inci maddesinin 2 inci fıkrasında belirtildiği
üzere Yüksek Öğretim Kurulu’nun makul sürede ve gelecekte
daha çok mağduriyete mahal bırakılmaması açısındaneşit
liğe ulaşabilecek çalışmalar başlatması konusunda temenni
de bulunulması sonucuna varılmıştır.
31) Diğer yandan şikâyetçinin, lisans not ortalamasının
100’lük sistemdeki karşılığının Ankara Üniversitesi’nin tayin
ettiği şekilde kabul edilmesi durumunda bahse konu araştırma
görevlisi kadrosuna atanacağından bahisle sözkonusu kadro-
ya atamasının yapılması talebi incelendiğinde; anılan talebin
varsayımsal bir önermeye dayandığı, halihazırda Ankara Üniversi-
tesi’nin not dönüşüm tablosunun ÖYP seçimlerinde uygulan-
masına yönelik herhangi bir idari işlemin tesis edilmediği ya
da yargı kararının bulunmadığı görülmektedir. Bu çerçevede,
şikâyetçi lehine atamaya ilişkin bir hak doğmadığı ve idarenin
302 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU