Page 559 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 559

ile devamının sağlandığı hatta öğrencilerin bu süreçte psiko-sosyal
            ve ekonomik açıdan desteklenmesi için kapsamlı tedbirlere de başvu-
            rulduğu gözetildiğinde, verilen eğitimin içeriği ve kapsamının da eği-
            tim hakkına ölçülü bir müdahale oluşturduğu kanaati ve sonucuna
            varılmıştır.
               F. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               61. Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri değil
            aynı zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri bek-
            lenmektedir.
               62. 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken ida-
            renin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk,
            ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik,
            tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklen-
            tiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma
            hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli
            olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmek-
            sizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uy-
            gun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gö-
            zetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.” hükmü yer almaktadır. Söz konusu
            Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa
            Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hak-
            kından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu ta-
            rafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası”nda da yer
            verilmiştir.
               63. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
            ticesinde; İdare tarafından, şikâyet konusuyla ilgili bilgi ve belgele-
            rin süresinde Kurumumuza gönderildiği, idarenin eylem ve işlemleri
            ile açıklamaları incelendiğinde “makul sürede, gerekçeli karar verildiği”,
            “şeffaf”, “hesap verebilir” yeterli, ikna edici olduğu anlaşıldığından, ida-
            renin “kanunlara uygunluk”, “ölçülülük”, “yetkinin kötüye kullanılmama-
            sı”, “hesap verilebilirlik”, “makul sürede karar verme”, “kararların gerekçeli
            olması” “kararların geciktirilmeksizin bildirilmesi”  olarak sıralanan  iyi




           554   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564