Page 558 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 558

uygulandığında, bölgede devam eden “terör olayları” gibi “elde
            olmayan, zorlayıcı sebepler”  dolayısıyla öğrencilerin okuldan
            “geçici olarak” uzak kalmasının “meşru” kabul edilmesi gerekti-
            ği; nitekim gerek 222 Sayılı Kanun ve bu Kanuna uygun olarak
            kabul edilen İlköğretim ve Ortaöğretim Yönetmelikleri gerek-
            se de sokağa çıkma yasaklarının hukuki dayanağı olan 5442 sa-
            yılı İl İdaresi Kanunun ilgili hükümleri sebebiyle bölgede kamu
            düzeni ve güvenliği sağlanıncaya kadar öğrencilerin okuldan
            uzak kalabileceklerinin “öngörülebilir” olduğu, kaldı ki sokağa
            çıkma yasakları devam ederken ve okullar terör örgütü men-
            suplarınca hedef alınırken öğrencilerin ve velilerinin okula
            yeniden dönmeleri yönündeki beklentilerinin “gerçekçi, makul
            ve kabul edilebilir” olmayacağı; ilgili mevzuatı incelendiğinde
            “öğrencilerin okula  “yeniden entegrasyonunu”  sağlamak için
            “telafi eğitimlerinin” öngörülerek “usuli güvencenin” de sağlan-
            dığı; idarenin sunduğu bilgi ve belgelerden telafi eğitimlerinin
            kısa, orta ve uzun vadeli planlamalar dâhilinde uygulandığının
            anlaşıldığı, üstelik bu eğitimlerin “sosyal, kültürel, sportif vb.
            faaliyetlerle zenginleştirildiği”; öğrencilere ve ailelerine böl-
            gede yaşanan çatışma ortamının  getirdiği  olumsuzluklardan
            sıyrılmaları, yeniden toplumla bütünleşebilmelerinin sağlan-
            ması için  “psiko-sosyal desteğin”  yanı sıra  “ekonomik açıdan
            da destek” sağlandığı, dolayısıyla kamu otoritesince gereken/
            mümkün olan tüm çabanın gösterildiği ve tedbirlerin alındığı
            tespit edildiğinden, öğrencilerin mülki amirlerce alınan soka-
            ğa çıkma yasağı kararları ve güvenlik kuvvetleri tarafından yü-
            rütülen operasyonlar sebebiyle eğitim ve öğretimlerine ara ve-
            rilerek okuldan uzak kalmalarının “eğitim hakkından mahrum
            bırakma sonucunu doğurmadığı ve izlenen meşru amaçla ölçülü
            bir önlem olduğu” sonucuna varılmıştır.

               60. Öte yandan başvurucular, eğitim ve öğretime ara veril-
            mesi uygulaması dolayısıyla öğrencilerin müfredatı tamamla-
            yamamaları sebebiyle karşı karşıya kalabilecekleri sorunlara
            dair somut, makul ve kabul edilebilir bir iddia ileri sürmedikle-
            ri gibi, AİHM’nin de alternatif eğitimin tüm müfredatı içerecek
            şekilde kapsamlı olmasının beklenemeyeceği yönündeki kabu-
            lü karşısında, eğitim ve öğretim faaliyetinin telafi eğitimleri




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  553
   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563