Page 574 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 574

T.C.
                    KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK)


             ŞİKAYET NO                           : 2015/6051
             KARAR TARİHİ                         : 28/06/2016
                                        RED KARARI
             ŞİKAYETÇİ                            : -
             ŞİKAYET EDİLEN İDARE                 :  Hacettepe Üniversitesi Rek-
                                                  törlüğü
             ŞİKAYETİN  KONUSU                    :  Şikayet  başvurucusu,  önli-
                                                  sans programında alarak  ba-
                                                  şarılı olduğu derslerin dikey
                                                  geçiş sınavı ile geçtiği lisans
                                                  programında ortalamasına da-
                                                  hil edilmesi talebiyle Kurumu-
                                                  muza başvurmuştur.
             ŞİKAYET BAŞVURU TARİHİ               : 28/12/2015

               I. USÛL
               A. Şikayet Başvuru Süreci

               1. Şikayet başvurusu, Kurumumuza elektronik başvuru ile gönderi-
            len 28/12/2015 tarih ve 13550 sayı ile kayıt altına alınan, gerçek kişi-
            ler için şikayet başvuru formu vasıtasıyla yapılmıştır. Şikayet başvuru-
            sunun karara bağlanması için 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer
            sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanu-
            nunun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin
            41/1-a maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 inci maddesinin bi-
            rinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve araştır-
            masına geçilmiş, 2015/6051 şikayet numaralı Tavsiye önerisiyle Kamu
            Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
               B. Ön İnceleme Süreci

               2. Şikâyet başvurusunun ön incelemesinde; şikâyet konusunun
            Kurumumuzun görev alanına girdiği, şikâyetçinin menfaat ihlali ko-
            şulunu taşıdığı, idari başvuru yolunun tüketildiği, şikâyetin süresinde




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  569
   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579