Page 689 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 689
öğrencilerin bulundukları sınıf itibariyle ilgili yarıyıl/yıldaki öğrenci
sayısı dikkate alınır. Gruplara ayrılmış ise gruplara göre değerlendirme
yapılmayarak tüm grup toplamına göre işlem yapılır.” hükmüne,
B. Şikayet Konusuna İlişkin Uygulamalar
12. Anayasa Mahkemesinin 17/04/2008 tarih E:2005/5 ve K:
2008/93 sayılı kararında; “Bilindiği üzere, Anayasanın 2 inci mad-
desinde Devletin temel nitelikleri arasında hukuk devleti ilkesine yer
verilmiş olup, hukuk devletinin temel ilkelerinden biri “belirlilik”tir.
Bu ilkeye göre, hukuki düzenlemelerin hem kişiler hem de idare
yönünden herhangi bir duraksamaya ve kuşkuya yer vermeye-
cek şekilde açık, net, anlaşılır, uygulanabilir ve nesnel olması,
ayrıca kamu otoritelerinin keyfi uygulamalarına karşı koruyucu önlem
içermesi de gereklidir. Belirlilik ilkesi, hukuksal güvenlikle bağlantı-
lı olup birey, yasadan, belirli bir kesinlik içinde, hangi somut
eylem ve olguya hangi hukuksal yaptırımın veya sonucun bağ-
landığını, bunların idareye hangi müdahale yetkisini doğurdu-
ğunu bilmelidir. Ancak bu durumda kendisine düşen yükümlülükle-
ri öngörebilir ve davranışlarını ayarlar. Hukuk güvenliği, normların
öngörülebilir olmasını, bireylerin tüm eylem ve işlemlerinde dev-
lete güven duyabilmesini, devletin de yasal düzenlemelerde bu güven
duygusunu zedeleyici yöntemlerden kaçınmasını gerekli kılar.” denil-
miştir.
C. Kamu Denetçisi Serpil ÇAKIN’ın Kamu Başdenetçisine
Önerisi
13. Kamu Denetçisi tarafından yapılan inceleme ve araştırma neti-
cesinde; başvurucunun mevzuat hükümleri uyarınca %10’a giren başa-
rılı öğrenciler listesine girememesinde hukuka ve hakkaniyete bir ay-
kırılık tespit edilemediğinden reddi gerektiği yönündeki öneri Kamu
Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
dirme ve Gerekçe
14. Şikayet başvurucusu 3 numaralı paragrafta açıklandığı üzere;
%10’a giren başarılı öğrenciler listesinin düzeltilmesini talep etmek-
tedir.
684 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU