Page 690 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 690
15. Şikayet konusu somut olayda; başvurucunun dikey geçiş sı-
navı sonucunda Türkçe müfredatlı Atatürk Üniversitesi Makine Mü-
hendisliği (İkinci Öğretim) bölümüne kayıt yaptırdığı, muaf olduğu
dersler sonrasında 1, 2, ve 3 üncü sınıftan dersleri olmakla birlikte 3
üncü sınıftan öğretimine başlayan başvurucunun bahse konu üniver-
sitenin %10’a giren başarılı öğrenciler listesinin belirlenmesi uygula-
masının Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığı mevzuatına uygun
olmadığından bahisle bu uygulamanın yeniden gözden geçirilmesi ta-
lebinde bulunduğu ve anılan talebin ilgili idare tarafından reddedildiği
anlaşılmıştır.
16. Dosya kapsamında; “Sayısal Yöntemler” dersinin Türkçe olarak
anlatıldığı sınav sorularının da Türkçe olduğu, “Mühendislik Malze-
meleri” dersinin ise çok az sayıda öğrencinin alması nedeniyle hem
Türkçe hem de İngilizce anlatıldığı, bu dersin sınav sorularının da
Türkçe olduğu, 3 üncü sınıf öğrencisi olan başvurucunun % 10’a giren
başarılı öğrenciler listesinde yer alabilmesi için gerekli olan şartlardan
birisinin, bulunduğu bölümde her bir yarıyıl/yıl için müfredat progra-
mında bulunan ve alması gereken asgari derslerden başarılı olması ve
aynı yarıyılda/yılda öğrenim görmeye hak kazanmış öğrencilerin ba-
şarı ortalamasına göre yarıyıl/yıl sonu itibariyle yapılacak sıralamada
ilk yüzde ona girmesi olduğu (Bkz: 9, 10. ve 11. prgrf.), yani başvu-
rucunun tabi olduğu müfredatta 1, 2 ve 3 üncü sınıfın ilgili yarıyılla-
rındaki bütün dersleri almış olması ve bu derslerden başarılı olması
gerekmekteyken başvurucunun 2 ve 3 üncü sınıflardan güz yarıyılında
almadığı toplam 9 (dokuz), bahar yarıyılında ise toplam 10 (on) der-
si bulunduğu, yine başvurucunun 2015-2016 eğitim-öğretim yılı Güz
yarıyılında muaf olmadığı 26 krediyi aşmamak koşuluyla alabileceği
toplam kredi sayısı 33 olan 11 dersten sadece 2 tanesini (6 kredilik)
aldığı anlaşılmaktadır.
17. Yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, anılan mevzuat
hükümleri, idarenin cevabi yazıları, yargı kararları ve tüm dos-
ya birlikte değerlendirildiğinde; başvurucunun iddialarının aksi-
ne; “Sayısal Yöntemler” dersinin Türkçe olarak, “Mühendislik Malze-
meleri” dersinin ise hem Türkçe hem de İngilizce olarak anlatıldığı, her
iki dersin sınav sorularının da Türkçe olduğu, başvurucunun şikayet
konusu “Sayısal Yöntemler”, “Mühendislik Malzemeleri” derslerinden
başarılı olmuş olsa dahi tabi olduğu müfredatta yer alan 1, 2 ve 3 üncü
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 685