Page 76 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 76
yeteneklerine göre herkese tam bir eşitlikle açık olması gerektiği be-
lirtilmiştir.
19) 6/11/1981 tarihli ve 17506 sayılı Resmi Gazetede yayım-
lanan 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 18. maddesinin b
fıkrasının 5. bendinde “Öğrencilerin kabulü, ders intibakları ve çıka-
rılmaları ile eğitim öğretim ve sınavlara ait işlemleri hakkında karar
vermek” Fakülte Yönetim Kurulunun görevleri arasında sayılmıştır.
20) Aynı Kanunun “Diploma alma, ders kredilerinin hesaplanma-
sı, öğrencilik haklarından yararlanma ve sınavlar” başlıklı 44/a b mad-
delerinde; “Yükseköğretim kurumlarının önlisans, lisans ve lisansüs-
tü düzeyindeki diploma programlarına kayıtlı öğrenciler, bu madde
hükümlerine göre belirlenen ders kredileri ve diğer yükümlülükleri
başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans, lisans, yüksek lisans veya
doktora diploması alır. Ders kredileri, Yükseköğretim Kurulunca ilgili
programın yer aldığı diploma düzeyi ve alan için yükseköğretim yeter-
lilikler çerçevesine göre belirlenen kredi aralığı ve öğrencilerin çalışma
saati göz önünde tutularak yükseköğretim kurumlarının senatola-
rı tarafından belirlenir. İlgili diploma programını bitiren öğrencinin
kazanacağı bilgi, beceri ve yetkinliklere o dersin katkısını ifade eden
öğrenim kazanımları ile açıkça belirlenmiş teorik veya uygulamalı ders
saatleri ve öğrenciler için öngörülen diğer faaliyetler için gerekli çalış-
ma saatleri de göz önünde bulundurularak yükseköğretim kurumları-
nın senatoları tarafından belirlenen ilkeler çerçevesinde ders kredileri
hesaplanır.” ve “Yükseköğretim kurumlarında, öğretim faaliyetlerinin
üç dönemi aşmamak üzere yıl içinde kaç döneme ayrılarak sürdürüle-
ceği; her bir dönemde alınması gereken asgari ve azami kredi miktar-
ları; her bir diploma programının diplomayı almayı hak eden kişiye
kazandıracağı bilgi, beceri ve yetkinliklerin neler olacağı ve bunların
ölçme ve değerlendirmelerinin nasıl yapılacağı; hazırlık sınıfı veya
başka yollarla yabancı dil yeterliliğinin nasıl kazandırılacağı ve yaban-
cı dil bilgi düzeyinin nasıl ölçüleceği; …; eğitim öğretim süreçlerinin
sürekli iyileştirilmesine yönelik iç ve dış kalite güvencesi uygulamaları
ve eğitim öğretimin devamına ilişkin diğer hususlar, Yükseköğretim
Kurulunun bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yük-
seköğretim kurumları senatoları tarafından belirlenir….” ifadeleri yer
almaktadır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 71