Page 76 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 76

yeteneklerine göre herkese tam bir eşitlikle açık olması gerektiği be-
            lirtilmiştir.
               19) 6/11/1981 tarihli ve 17506 sayılı Resmi Gazetede yayım-
            lanan 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 18. maddesinin b
            fıkrasının 5. bendinde “Öğrencilerin kabulü, ders intibakları ve çıka-
            rılmaları ile eğitim   öğretim ve sınavlara ait işlemleri hakkında karar
            vermek” Fakülte Yönetim Kurulunun görevleri arasında sayılmıştır.
               20) Aynı Kanunun “Diploma alma, ders kredilerinin hesaplanma-
            sı, öğrencilik haklarından yararlanma ve sınavlar” başlıklı 44/a b mad-
            delerinde;  “Yükseköğretim kurumlarının önlisans, lisans ve lisansüs-
            tü düzeyindeki diploma programlarına kayıtlı öğrenciler, bu madde
            hükümlerine göre  belirlenen  ders  kredileri  ve  diğer  yükümlülükleri
            başarı ile tamamlamaları halinde;  önlisans, lisans, yüksek lisans veya
            doktora diploması alır. Ders kredileri, Yükseköğretim Kurulunca ilgili
            programın yer aldığı diploma düzeyi ve alan için yükseköğretim yeter-
            lilikler çerçevesine göre belirlenen kredi aralığı ve öğrencilerin çalışma
            saati göz önünde tutularak yükseköğretim kurumlarının senatola-
            rı tarafından belirlenir. İlgili diploma programını bitiren öğrencinin
            kazanacağı bilgi, beceri ve yetkinliklere o dersin katkısını ifade eden
            öğrenim kazanımları ile açıkça belirlenmiş teorik veya uygulamalı ders
            saatleri ve öğrenciler için öngörülen diğer faaliyetler için gerekli çalış-
            ma saatleri de göz önünde bulundurularak yükseköğretim kurumları-
            nın senatoları tarafından belirlenen ilkeler çerçevesinde ders kredileri
            hesaplanır.” ve “Yükseköğretim kurumlarında, öğretim faaliyetlerinin
            üç dönemi aşmamak üzere yıl içinde kaç döneme ayrılarak sürdürüle-
            ceği;  her bir dönemde alınması gereken asgari ve azami kredi miktar-
            ları;  her bir diploma programının diplomayı almayı hak eden kişiye
            kazandıracağı bilgi, beceri ve yetkinliklerin neler olacağı ve bunların
            ölçme ve değerlendirmelerinin nasıl yapılacağı;  hazırlık sınıfı veya
            başka yollarla yabancı dil yeterliliğinin nasıl kazandırılacağı ve yaban-
            cı dil bilgi düzeyinin nasıl ölçüleceği; …;  eğitim öğretim süreçlerinin
            sürekli iyileştirilmesine yönelik iç ve dış kalite güvencesi uygulamaları
            ve eğitim öğretimin devamına ilişkin diğer hususlar, Yükseköğretim
            Kurulunun bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yük-
            seköğretim kurumları senatoları tarafından belirlenir….” ifadeleri yer
            almaktadır.





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  71
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81