Page 81 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 81
32) Şikayetçinin talep ettiği, Bilgisayar Semineri dersinin sistemde say-
dırılmaması ilk bakışta şikayetçinin haklı olduğu izlenimini verse de, öğren-
cinin söz konusu dersi, 2008 planına göre alması gereken zorunlu bir
ders (Meslek Dersi) olarak aldığı ve ayrıca öğrencinin sistem
değişikliği öncesinde alması gereken ders ve kredi sayısı ile de-
ğişiklik sonrasındaki durumu karşılaştırıldığında, öğrenciye ek ders
yükü oluşturulmadığı, aksine ders sayılarının örtüştüğü, USIS 2008 ve
Bologna süreci sonrasındaki eğitim planlarının her ikisinde de
ilk defa alması gereken 11 dersin bulunduğu anlaşılmıştır.
33) Ayrıca, BLM2911 Nesneye Dayalı Kavramlar dersinin kredi sa-
yısının bir artması nedeni ile şikayetçinin başarılı olduğu İngilizce ders
kredisi 28’den 29’a yükseldiği örneğinde olduğu gibi kredi katsayıların-
daki değişiklerden bazı öğrencilerin lehine sonuçlar doğabilmektedir.
Yine bu doğrultuda, Bologna intibakı esasları uyarınca 2008 eğitim
planında bulunan MAT2311 Diferansiyel Denklemler dersi BLM2502
Hesaplama Kuramı dersine, FIZ1902 Fizik II dersi ise FIZ1951 Mü-
hendisler İçin Yarı İletken Fiziği dersine intibak ettirildiği, IKT4051
Ekonomi ve ISL4032 İşletme dersleri yeni eğitim planında yer alma-
dığı, ancak bu derslerin mesleki seçimlik 1 ve mesleki seçimlik 2 havuz-
larına yerleştirilerek hem söz konusu dersleri alıp geçmiş öğrencilerin
derslerinin sayıldığı hem de eğitim planı değişikliği sonucunda 8’den
10’a çıkan mesleki seçimlik ders sayısından kaynaklı bir mağduriyet
oluşmasının engellendiği anlaşılmıştır.
34) Yapılan karşılaştırma neticesinde, sistem değişikli-
ği sonrası kredi sayısında artış gerçekleştiği anlaşılmakla birlikte
şikayetçi açısından ek ders yükü oluşturulmadığı ve intibak sürecinin
mümkün olduğunca az zorlukla atlatılması için gerekli çaba-
nın gösterildiği görülmüş ve intibak sürecindeki zorluklar göz önüne
alındığında bütün öğrenciler için sıfır sorunla geçiş sürecinin yürütül-
me zorlukları karşısında, Yıldız Teknik Üniversitesi tarafından
izlenen yöntemin makul olduğu ancak, Üniversite bünyesinde
sıklıkla gerçekleştirildiğine şahit olunan sistem değişikliklerinin
öğrenciler için sağlanan geçiş hükümleri ile mümkün olduğunca belirli ve
açık şekilde ve öğrenci yararına uygulanması gerektiği kanaati-
ne varılmıştır.
76 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU