Page 79 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 79

D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme
               Kurumumuza şikayet başvurusunda bulunan ...’un, şikayetine konu
            ettiği Bologna sürecine geçiş öncesinde aldığı fakat yeni sistemde sa-
            yılmayan dersinin sisteme eklenmesi talebinin değerlendirilmesinde,
               27) Şikayete konunun temelinde yer alan Bologna sürecine geçiş-
            le ilgili olarak Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik Elektronik Fakülte-
            si Fakülte Kurulunun 28/8/2012 tarih ve 2012/02 toplantı numaralı
            kararı ile Bologna sürecinde Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, Elektrik
            Mühendisliği Bölümü, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölü-
            mü, Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Bölümü tarafından Bolog-
            na  kriterlerine  uygun  olarak  hazırlanan  Lisans  öğretim  planlarının
            ayrıntılı olarak değerlendirilerek öğretim planlarının uygun olduğuna
            oybirliğiyle karar verilmiş ve sonrasında 25/4/2013 tarihli ve 2013/4
            toplantı nolu Senato Kararı ile yeni planlar onaylanmıştır. Bu işlemler
            başta 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 18. maddesi olmak üzere
            yukarıda açıklanan mevzuat hükümlerine uygun olarak yapıldığından
            hukuka aykırılık yoktur.

               28) Yukarıda 25. paragraftaki Danıştay İdari Dava Daireleri Kuru-
            lu tarafından verilen kararda yer aldığı üzere 2547 sayılı Yasa ve ilgi-
            li yönetmeliklerin verdiği yetkiye dayanılarak üniversitelerin eğitim,
            öğretim ve sınav sisteminde, eğitimin kalitesini ve verimini artırmak
            amacıyla her zaman düzenleyici işlemler yapabileceği, bu düzenleme-
            nin tüm öğrencileri kapsayacağı ve öğrencilerin devam eden öğrencilik
            statüleri nedeniyle yeni düzenlemeye tabi olacağı ve kazanılmış hak-
            tan söz edilemeyeceği açıktır. Şikayete konu Bologna süreci, Avrupa
            bölgesinde Avrupa Yükseköğretim Alanı oluşturmak amacıyla başlatı-
            lan bir süreç olup ülkemizin de dahil olduğu bu süreç kapsamında Yıl-
            dız Teknik Üniversitesinin de diğer üniversiteler gibi değişikliğe gittiği
            anlaşılmaktadır.

               29) Şikayetçi ...’un bu süreçte bir hak kaybı yaşayıp yaşamadığını
            ölçmek için 2008 Eğitim Planı ve Bologna sonrası yeni eğitim planı-
            nın 2013 Bahar dönemi sonrasında ... açısından karşılaştırılması ya-
            pılmıştır. Bu doğrultuda, Bologna süreci öncesi uygulanmakta olan
            2008 Eğitim planına göre, şikayetçinin 58 ders ve 152 kredi alma-
            sı gerekmekte olduğu;  bunlardan, tamamlanmış başarılı kredi sayısı




            74   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84