Page 177 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 177

tamamlanan listeleri üçer aylık dönemler halinde Bankaya gönderir. Bu
            düzeltme sırasında, 30/6/2010 tarihinden sonra yeni hak sahibi bildirimi
            yapılamaz. Banka, yedinci fıkrada belirlenen sürenin sonuna kadar yapıla-
            cak bildirimlerden hatasız olanlara göre hazırlanacak listeleri 31/3/2010
            tarihine kadar, kurum ve kuruluşlarca düzeltme işlemleri yapılarak gönde-
            rilen listeleri ise üçer aylık dönemler halinde EGYO’ya gönderir. Düzeltme-
            ler neticesinde hazırlanacak son liste 31/3/2011 tarihine kadar EGYO’ya
            gönderilir. Bankaca EGYO’ya bildirilen listeler hak sahipliğinin tespitine
            esas olmak üzere EGYO tarafından Resmi Gazete’de ilan edilir.” şekilde
            değiştirilmiştir.

               21. 657 sayılı Kanun’un “Kişilerin uğradıkları zararlar” başlıklı 13.
            maddesinin 1. fıkrasının ilk cümlesi “Kişiler kamu hukukuna tabi görev-
            lerle ilgili olarak uğradıkları zararlardan dolayı bu görevleri yerine getiren
            personel aleyhine değil, ilgili kurum aleyhine dava açarlar.” şeklindedir.
               B. Şikâyet Konusuna İlişkin Uygulamalar

               22. Avrupa İnsan Hakları Komisyonu 5849/72 Başvuru sayılı ve 1
            Ekim 1975 tarihli Müller   Avusturya davasında; Bay Müller Avus-
            turya ve Lüksemburg’da uzun yıllar boyunca çilingirlik yapmış ve dev-
            let yönetimindeki yaşlılık sigorta fonuna zorunlu ve gönüllü katkı payı
            ödemiştir. Avusturya ve Lüksemburg arasında yürürlüğe giren bir an-
            laşma nedeniyle katkı paylarının bir kısmı ana emeklilik fonu yerine
            ayrı bir yan fona aktarılmış olup; bunun neticesinde davacı daha az
            emekli maaşı alacağı gerekçesiyle bu uygulamanın Avrupa İnsan Hak-
            ları Sözleşmesinin 1 Nolu Ek Protokolünün 1 inci maddesindeki mülki-
            yet hakkını ihlal ettiğini savunmuştur. Bu davada mahkeme; sözleşme
            tarafından güvence altına alınmış devletten yaşlılık aylığı alma hakkı
            gibi bir genel hak mevcut olmadığını fakat 1 No’lu Ek Protokolün 1.
            maddesinin ikinci paragrafına uygun olarak devlet tarafından öngö-
            rülen gerekli şartları yerine getirdikten sonra ya zorunlu ya da ihtiyari
            olan prim katkılı sosyal sigorta planından yararlanma gibi bir mülkiyet
            hakkı söz konusu olabileceğini, bununla birlikte, bu hakkın belirli bir
            miktar emekli aylığı alma hakkı tanıdığı şeklinde yorumlanamayacağı
            ve devletlerin makul ekonomik politikalar uyarınca ödenecek miktarı
            belirleme hakkına sahip olduğu hususlarına açıklık getirmiştir.
               23. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Stec ve diğerleri Birleşik
            Krallık davasında; içtihatlarda prim ödemeye dayanan menfaatler




           172   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182