Page 35 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 35
değerlendirildiğinde İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı satılan aracın
ayıbının varlığından haberdar olmasa bile sorumlu tutulması gerek-
mektedir.
32. Mevzuat yönünden satıcının satılanın ayıplarından sorumlu ol-
duğu hâllerde alıcı, satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinde in-
dirim isteme hakkına sahip olması hükmü gereğince şikâyetçinin öde-
miş olduğu tutar ile tam ziyalı aracın bedeli arasındaki farkın ödenme-
sinin, şikayetçinin devlet tüzelkişiliği bünyesindeki Vergi Dairesinin
yaptığı ihaleden satın aldığı aracın ayıpsız olacağı yönündeki haklı
beklentisi karşısında hakkaniyete ve hukuka uygun olacağı sonuç ve
kanaatine varılmıştır.
E. İyi Yönetim İlkelerine Uygunluk Yönünden Değerlendir-
me
33. Gelir İdaresi Başkanlığı İstanbul Vergi Daire Başkanlığı birim-
leri ile gerçekleştirilen iletişimlerde şikâyet başvurusunun çözümüne
yönelik iyi niyetli yardımları iyi yönetim ilkeleri açısından uygun bu-
lunmuştur. Ancak şikâyetçinin 31/1/2013 tarihli dilekçesine yaklaşık
5 ay sonra 28/6/2013 tarihinde cevap verilmesi iyi yönetim ilkeleri
yönünden uygun bulunmamaktadır.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
34. 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
nununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu tavsiye kararı
üzerine otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis edilmez veya eylemde
bulunulmaz ise durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye
başlayacaktır.
B.Yargı Yolu
35. 2709 sayılı 1982 Anayasasının “Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması” başlıklı 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet, işlem-
lerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını
ve sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328
sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin ikinci
30 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU