Page 504 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 504
gelen IMEI klonlama faaliyetleri tüketicilerin ciddi manada mağdur
olmasına sebep olmaktadır.
32) Anayasa Mahkemesince de belirtildiği üzere; tüketicilerin ko-
runması idarenin topluma karşı sorumluluğu olup, tüketicinin korun-
ması bir serbest piyasa ekonomisi tedbiri olmakla birlikte, her şeyden
önce tüketicilerde tüketici bilincinin oluşturulması ve idarenin tüketi-
cileri koruyucu tedbirler alması gerekmektedir.
33) Sosyal hukuk devletinde, idarenin kişi hak ve özgürlükleriyle
kamu yararı arasında adil bir denge kurabilmesi gerekmektedir.
34) Bu kapsamda; kopyalanmış IMEI numarasıyla çalışan cihazla-
rın engellenmesini sağlamak amacıyla, iyi niyetli tüketicilerin de ağır
şekilde külfet altına sokulması hakkaniyete aykırıdır.
35) Tüm bu hukuki ve teknik açıklamalar göz önüne alındığında;
elektronik kimlik bilgisi (IMEI numarası) başka cihazlara kopyalandı-
ğı tespit edilen gerçek cihaz sahiplerinin mağdur olmaması açısından,
yapılan teknik analizler sonucu gerçek cihaz sahibi olduğu tespit edi-
len kişiye ait tüm GSM numaraları ile eşleştirme yapılmak suretiyle
cihazın kullanıma açılmasını sağlayacak şekilde mevzuat değişikliği
yapılması gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜGÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A.Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanu-
nunun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu tavsiye kararı
üzerine otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis edilmez veya eylemde
bulunulmaz ise durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işleme ye
başlayacaktır
B. Yargı Yolu
2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Korun-
ması Başlıklı 40.maddesinin 2. Fıkrasında, ‘’Devlet, işlemlerinde, ilgili
kişilerin hangi kanun yolları ve mercilerin başvuracağını ve süreleri-
ni belirtmek zorundadır’’ hükmü yer almakta olup, 6328 sayılı Kamu
Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 inci maddesinin ikinci fıkrası
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 499