Page 373 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 373
gördüğü takdirde de sözleşme maddelerini tebliğ etme uygulaması için
Satın alma Grup Başkanı ... , Memur ... ve Santral Memuru ... gö-
revlendirilmiştir. 08/11/2014 tarihli muayene ve kabul tutanağına
göre yüklenici tarafından teslim edilen 6 adet WC konteynerin kabulü
yapılmış buna istinaden de 01/12/2014 tarih ve 26020 sayılı yazı ile
yükleniciye 12/11/2014 tarihli fatura bedeli olan 105.000,00TL (KDV
hariç) tutarında ödeme yapılmıştır. 11/11/2014 tarihinde yukarıda
belirtilen kişilerce; sözleşmenin 19/1 inci maddesine göre %30 eksilt-
me hakkının kullanıldığı, kalan 66 adet Banyo ve 80 Adet WC’den 12
WC’nin teslim edildiği, 5 adet WC ve 5 Adet Banyonun teslimata hazır
olduğunun tespit edildiği, yüklenici firmanın sözleşmeden kaynak-
lanan (27/2 nci madde) cezai şartları kabul ederek, 27/11/2014 tari-
hinde tamamını teslim edeceğini ve etmediği takdirde kesin teminatı-
nın irat kaydedileceğini, hazır olan ürünlerin teslim alınarak geri kalan
ürünlerin teslim alınmayacağını kabul ettiğini belirterek yüklenici ile
birlikte tutanak düzenlenerek birlikte imzalanmıştır.
5.3. Yüklenici tarafından, 01/12/2014 tarihinde İdareye verilen
dilekçede; 11/11/2014 tarihli tutanakla, taahhütlerinde olan 214
adet konteynerden teslimata geç kalmaları nedeniyle %32 eksiltme-
ye gidilerek 68 adet eksiltildiği, ancak imalata girilmeden önce bütün
malzeme alındığından 68 adet konteynerin malzemelerinin ellerin-
de kaldığını, söz konusu konteynerlerin özel üretim olması nedeniyle
standart dışı olduğu ve başka işte kullanılmasının mümkün olmadığı,
bu işin maliyetinin işçilik hariç 750.000,00 TL kadar olduğu, bunun
sadece kendilerine değil milli servete de zarar olduğu ve bütün mal-
zemenin hurdaya gideceğini belirterek bu konuda firmalarına olanak
sağlanmasını talep etmiştir.
5.4. 08/12/2014 tarihinde yüklenici firma tarafından hazır olan
konteynerlerin teslim ve muayene kabul işlemlerinin yapılması için
dilekçe verilmiş olup idarece 12 adet WC’nin muayene kabulü yapıl-
mıştır. Şikayetçinin 08/12/2014 tarihinde Başkanlıklarına vermiş ol-
duğu dilekçeye istinaden malzemelerin tamamının hazır olduğunun
bildirildiği, idarelerinin konteyner ihtiyacının hala devam ettiğinden
dolayı, sözleşme sırasında verilmiş olan 235.980,00 TL tutarındaki
kesin teminatın gelir kaydedileceği, 27/11/2014 tarihinden itibaren
08/12/2014 tarihi arasında geçen 10 gün içinde sözleşmenin 27.2 nci
maddesi gereğince gecikilen her takvim günü için binde bir oranında
366 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU