Page 373 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 373

gördüğü takdirde de sözleşme maddelerini tebliğ etme uygulaması için
            Satın alma Grup Başkanı ... , Memur ...  ve Santral Memuru ...  gö-
            revlendirilmiştir. 08/11/2014 tarihli muayene ve kabul tutanağına
            göre yüklenici tarafından teslim edilen 6 adet WC konteynerin kabulü
            yapılmış buna istinaden de 01/12/2014 tarih ve 26020 sayılı yazı ile
            yükleniciye 12/11/2014 tarihli fatura bedeli  olan 105.000,00TL (KDV
            hariç) tutarında ödeme yapılmıştır. 11/11/2014  tarihinde yukarıda
            belirtilen kişilerce; sözleşmenin 19/1 inci maddesine göre %30 eksilt-
            me hakkının kullanıldığı, kalan 66 adet Banyo ve 80 Adet WC’den 12
            WC’nin teslim edildiği, 5 adet WC ve 5 Adet Banyonun teslimata  hazır
            olduğunun  tespit  edildiği,  yüklenici  firmanın  sözleşmeden  kaynak-
            lanan  (27/2 nci madde) cezai şartları kabul ederek, 27/11/2014 tari-
            hinde tamamını teslim edeceğini ve etmediği takdirde kesin teminatı-
            nın irat kaydedileceğini, hazır olan ürünlerin teslim alınarak geri kalan
            ürünlerin teslim alınmayacağını kabul ettiğini belirterek yüklenici ile
            birlikte tutanak düzenlenerek birlikte imzalanmıştır.
               5.3. Yüklenici tarafından, 01/12/2014 tarihinde İdareye verilen
            dilekçede; 11/11/2014 tarihli tutanakla, taahhütlerinde olan 214
            adet konteynerden teslimata geç kalmaları nedeniyle %32 eksiltme-
            ye gidilerek 68 adet eksiltildiği, ancak imalata girilmeden önce bütün
            malzeme  alındığından 68 adet konteynerin malzemelerinin ellerin-
            de kaldığını, söz konusu konteynerlerin özel üretim  olması nedeniyle
            standart dışı olduğu ve başka işte kullanılmasının mümkün olmadığı,
            bu işin maliyetinin işçilik hariç 750.000,00 TL kadar olduğu, bunun
            sadece kendilerine değil milli servete de zarar olduğu ve bütün mal-
            zemenin hurdaya gideceğini belirterek bu konuda firmalarına olanak
            sağlanmasını talep etmiştir.
               5.4. 08/12/2014 tarihinde yüklenici firma tarafından hazır olan
            konteynerlerin teslim ve muayene kabul işlemlerinin yapılması için
            dilekçe verilmiş olup idarece 12 adet WC’nin muayene kabulü yapıl-
            mıştır. Şikayetçinin 08/12/2014 tarihinde Başkanlıklarına vermiş ol-
            duğu dilekçeye istinaden malzemelerin tamamının hazır olduğunun
            bildirildiği, idarelerinin konteyner ihtiyacının hala devam ettiğinden
            dolayı, sözleşme sırasında verilmiş olan 235.980,00 TL tutarındaki
            kesin teminatın gelir kaydedileceği, 27/11/2014 tarihinden itibaren
            08/12/2014 tarihi arasında geçen 10 gün içinde sözleşmenin 27.2 nci
            maddesi gereğince gecikilen her takvim günü için binde bir oranında




           366   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378