Page 374 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 374

gecikme cezasının uygulanacağı ve hakedişinden 39.330,00 TL’nin ke-
            silerek eksiltmeye konu geri kalan kısmının da bu şartlar altında alın-
            masının kararlaştırıldığı belirtilmiştir.
               5.5. İdare tarafından yüklenici firmaya hitaben yazılan 10/12/2014
            tarih ve 27030 sayılı yazıda; 28/10/2014 tarihine kadar sadece 12 adet
            WC konteynerinin teslim edildiği, 11/11/2014 tarihinde fabrikada ya-
            pılan denetim sonucunda 5 adet banyo ve 5 adet wc konteynerinin ha-
            zır olduğunun imza altına alındığı, sözleşmenin 19.1 maddesine göre
            % 30 eksiltme yapılacağı, 27/11/2014 tarihine  kadar 84 wc ve 66 ban-
            yonun teslim edilmesi, edilmemesi durumunda kesin teminatın gelir
            kaydedileceği, üretilen kısmın teslim alınacağı, hazır olmayan kısmın
            teslim alınmayacağının imza altına alındığı bildirilmiştir.
               5.6. 09/02/2015 tarihinde 42 adet wc ile 50 adet banyo konteyneri
            için Muayene Kabul Tutanağı düzenlenmiştir. Söz konusu tutanakta,
            92 adet konteynerden 19 adedinin hafif, 10 adedinin ise ağır kusurlu
            olduğu belirtilmek suretiyle 63 adedinin kabulünün Şanlıurfa AFAD
            İl Müdürlüğü tarafından yapıldığı anlaşılmıştır. AFAD tarafından
            23/02/2015 tarihli 4426 sayılı yazıyla sözleşme kapsamında 63 adet
            konteynere ait 1.178.500,00 TL (KDV hariç) ödeme yapılmıştır.
               5.7.  Şikayetçi,  05/03/2015  tarihinde  idareye  müracaat  ederek
            23/12/2014 tarih ve 905.060,00 TL bedelli faturanın 622.478,84 TL
            (282.581,16 TL eksik) olarak ödenmesi ile ilgili bilgi talep etmiştir.
            İdare tarafından 11/03/2015 tarihinde 17 adet wc ile 12 adet banyo
            konteyneri ile ilgili Muayene Kabul Tutanağı düzenlenmiş ve bunlara
            ilişkin  ödeme  de 01/04/2015  tarihinde  yapılmıştır. Şikayetçi  idare-
            ye verdiği 13/03/2015 tarihli ve 7044 evrak kayıt numaralı dilekçesi
            ile; Eylül 2014’ten bu yana ihalelere davet edilmeme nedenlerini ve
            hatalarını düzeltmek için bilgi verilmesini istemiştir. İdarece yazılan
            27/03/2015 tarih ve 7357 sayılı cevabi yazıda; firmanın, söz konusu
            ihalede üretime zamanında başlamaması, teslimatları geciktirmesi ve
            Başkanlıklarının taleplerini karşılamamasından dolayı ihalelere davet
            edilmediği belirtilmiştir.
               5.8. Şikayetçinin 17/03/2015 tarih ve 7321 evrak kayıt sayılı di-
            lekçesine istinaden, idare yüklenici firmaya 03/04/2014 tarih ve 7918
            sayılı yazı ile Afet ve Acil Durum Yönetmeliğine ait yapılan ihaleler-
            de yönetmeliğin idarenin taleplerini karşılamadığından dolayı eksik




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  367
   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379