Page 41 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 41

gözlemlendiği, bununla birlikte titreşim genliğinin küçük olmasına
            rağmen, bu genliğin evlerde uzun süre etkili olmasının evlerde zaten
            mevcut olan çatlakların artmasına sebep olabileceği belirtilerek rapo-
            run sonuna eklenen çizelgede: ...’nın evinin kolon-kiriş tuğla örme du-
            varlarında zemin oturmasına bağlı mevcut ayrılmaların işletme (Pat-
            latma) kaynaklı olduğunun düşünülmediği belirtilmiştir.
               6.8.  AFAD’ın yazdığı raporlar doğrultusunda  TKİ  Garp  Linyitle-
            ri Müessese Müdürlüğü tarafından Kıymet Takdir Komisyonunca
            hasar tespiti yapılmış olup, söz konusu evler için hazırlanan hesap
            cetveli incelendiğinde ...’ya ait iki adet konutun 21/05/2014 ta-
            rihli keşif özetinde, bedelinin 102.316,20 TL olarak belirlen-
            diği görülmüştür. Söz konusu hasarlarla ilgili olarak TKİ Garp
            Linyitleri Müessese Müdürlüğünün BLİ Müdürlüğüne hitaben yazdı-
            ğı 26/6/2014 tarihli yazıda Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 9.4
            maddesi ve Teknik Şartnamenin 10.1 maddesinde belirtilen esaslara
            göre işlem yapılması gerektiği ve hesaplanan bedellerin hak sahip-
            lerine ödenmesi gerektiği talimatlandırılmıştır.
               6.9. Şikâyetçi 07/07/2014 tarihinde BLİ’ye tekrar dilekçe vererek
            hasarlı evinin hasarının arttığını belirtmiş, AFAD tarafından yapılan
            son inceleme sonucu hazırlanan 15/08/2014 tarihli Teknik Rapor-
            da; daha önce az hasarlı olarak belirlenen ...’ya ait evdeki ha-
            sar ve çatlakların can ve mal güvenliğini tehdit edici duruma
            geldiği, binanın ağır hasarlı olduğunun gözlemlendiği tespiti
            yapılmış, kömür ocağındaki patlatma çalışmalarının da pat-
            latma şiddetine bağlı olarak söz konusu hasarların oluşumunu
            etkilemiş olabileceği, ocaktaki patlatmaların şikayete konu konut-
            lara zarar verip vermediği hususunun bünyesinde maden mühendisi
            bulunan ve patlatma izinlerini veren kuruluş ile işin kontrolörlüğünü
            yapan kuruluşlarca incelenip değerlendirilmesi gerektiği kanaatine
            varıldığı belirtilmiştir.

               6.10. TKİ Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan Bursa Linyitleri
            İşletmeleri Müdürlüğü, Özelleştirme Yüksek Kurulunun 7/8/2014
            tarihli ve 2014/76 sayılı kararı ile SEAŞ Genel Müdürlüğüne
            devredilmiştir.
               6.11. 6.8’de yer verilen talimat doğrultusunda Firma ha-
            sarlı evlerle ilgili işlemlere başlamayınca toplam hasar bedeli




            34   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46