Page 115 - ilitam-dergisi
P. 115

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






            lış 1 doğruyu götürür” uygulaması öncesinde başarı ortalaması 45 iken, 2017 yı-
            lındaki uygulama sonrasında 37’ye düşmüştür. Ders geçmek için alt sınır 30 ol-
            makla birlikte bu notu alabilmek için öğrencinin en az 50 puan almaya yetecek
            kadar bilgi sahibi olması gerekiyor. Sistemimizde şu anda ders geçmek eskisi
            kadar kolay değil. Sayın başkan, değerli dinleyiciler, eğitim kalitesinin ve öğren-
            ci bilgi seviyesinin yükseltilmesi bizim önceliğimizdir. Bu yüzden de üniversi-
            temde ve dekanlık yaptığım fakültemde öğrencilerimizin en iyi şekilde yetiş-
            mesi için elimizden geleni yapıyoruz. Hatta kendi yaptıklarımızın yeterliliğinden
            emin olmak adına dışarıdan da onay alıyoruz. Lütfen buyurunuz fakültemize
            misafir olarak geliniz, sizlere Açıköğretim sistemini tanıtalım, yapılanları öğren-
            cilerin gözlerinden, bizim gözümüzden görünüz ve daha sonra yorumlarınızı
            yapınız. Açıköğretim Fakültesi hakkındaki düşünceleriniz bundan on yıl önceki
            sisteme ait. Şu anda sitemimiz çok değişti ve gelişti. Örneğin öğrencilerimize
            artık açık kütüphane olanağı sunuyoruz. Anadolu Üniversitesi kütüphanesinin
            sahip olduğu  çok sayıda kitap, süreli yayın, nadir eser, el yazması online olarak
            öğrencilerimizin hizmetine sunulmuş durumda. Açıköğretim sisteminde artık
            kitap kulübü, sinema kulübü, tarih kulübü, fotoğrafçılık kulübü gibi çevrimiçi
            öğrenci kulüpleri de yer almakta.

               Konuşmamın sonunda şu önerilerimi ifade etmek istiyorum. Mevcut İlahiyat
            Önlisans programımıza bazı teorik dersler eklenmek suretiyle lisans eğitimi
            verilmesi için üniversitemiz tarafından düzenleme yapılabilir. Bu teorik ders-
            ler rahat ve kaliteli bir şekilde öğrencilere sunulabilir. Şu anda bizim vereme-
            diğimiz Kur’ân-ı Kerîm ve tecvit gibi uygulama dersleri konusuna gelince, bu
            noktada da bazı çözümler bulunabilir. Ancak bu önerimi dile getirirken İlahiyat
            Fakültelerinin değerli hocalarının karşısında yanlış anlaşılmak istemem, “tereci-
            ye tere satmak” olarak düşünülmesin lütfen. Uygulama dersleri öğrencilere nasıl
            sunulabilir denilirse örneğin, yılın belli zamanlarında veya yaz dönemlerinde
            İlahiyat Fakültelerine çağrılarak verilebilir.
               Son olarak Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesinin şu anda çok iyi
            bir noktaya geldiğini belirtmek istiyorum. İleride hep birlikte daha iyi şeyler
            yapmamız mümkün. Anadolu Üniversitesi eğitimde dijital dönüşüm sürecinde
            Türkiye’de birçok üniversiteye destek olmakta, uzaktan öğretim deneyimlerini






                                                                      OCAK 2020   115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120