Page 114 - ilitam-dergisi
P. 114

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






               ğında, Diyanet Teşkilatında görevli olan ve bu ikinci gruba denk gelen; yani ala-
               nında kendini geliştiren çok sayıda öğrencimiz olduğunu görüyoruz.

                  İlahiyat programındaki öğrencilerimizin yaş dağılımlarını inceleyecek olur-
               sak; 28 yaş üstü öğrenci oranının yüzde 39.125 olduğunu görüyoruz. Bu da yak-
               laşık 38 bin öğrenci yapıyor.

                  Bu programa kayıtlı öğrencilerimiz içinde imam hatip lisesi mezunları oldu-
               ğu gibi, Anadolu liselerinden ve diğer liselerden gelen mezunlar da mevcut.
               Öğretmenler,  imam hatipliler, mühendisler, memurlar, doktor ve hemşireler, ev
               hanımları ve polisler de ilahiyat önlisans programına kayıtlı öğrenciler arasında
               yer alıyor. Daha bir çok meslekten öğrencimiz bulunuyor elbette, elimizdeki bu
               veriler sadece kendisi ile ilgili bilgi veren öğrencilere ait. Kısaca sadece Diyanet
               Teşkilatı personeline değil yaşı ve mesleği ne olursa olsun doğru dinî bilgiye
               sahip olmak isteyen toplumun çeşitli kesimlerinden çok sayıda öğrenciye bu
               imkanı tanıyoruz. Eğitim verirken her geçen gün kendimizi geliştirmeye de çalı-
               şıyoruz. Açıköğretim Fakültesi olarak akreditasyona önem verdiğimizi de belirt-
               mek isterim. Hem yurt içinden hem de yurt dışından akreditasyon kurumlarıyla
               bütün programlarımızı akredite ediyoruz; bir başka ifadeyle verdiğimiz eğiti-
               min dış gözlem yoluyla incelenip onaylanması konusunda da çaba harcıyoruz.
               Sayın başkanım, değerli dinleyiciler, ben örgün öğretim ve açıköğretim arasın-
               da bir karşılaştırma yapmak istemiyorum. Kaldı ki  bu toplantıda ana konumuz
               olan  İlahiyat eğitimi benim uzmanlık alanım da değil.  Ancak şunu rahatlıkla
               söyleyebilirim ki dünyanın günümüzde geldiği nokta bizleri teknoloji ve dijital
               imkanlardan eğitimde de olabildiğince faydalanmaya yönlendiriyor. Bizler tek-
               nolojinin sunduğu fırsatları uzaktan eğitimde değerlendirerek ülkemize en iyi
               şekilde hizmet etmeye çalışıyoruz.

                  Biraz önce Açıköğretim sistemi konusunda bazı eleştirileri üzelerek dinledim.
               Açıkça söylemem gerekirse bunları kabul etmem mümkün değil. Açıköğretim
               Fakültesine her giren öğrenci ders çalışmaksızın sınavlara girip mezun olamı-
               yor. Açıköğretim sisteminin öğrenci düzeyi konusunda bazı rakamlar verirsem
               ne demek istediğim daha rahat anlaşılabilir. “4 yanlış 1 doğruyu götürür” uygu-
               laması açıköğretim sınav değerlendirmelerine girdiğinden beri ortalamalarda
               açık bir düşüş görülmeye başlandı.  Örneğin İslam Ahlâk Esasları dersinin “4 yan-





           114   OCAK 2020
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119