Page 113 - ilitam-dergisi
P. 113
İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI
Bu derslerin her biri için öğrencilerimize kitapların yanı sıra bir çok çevrimi-
çi/dijital ek materyal sunmaktayız. Örneğin; “dijital kitap”, “sesli kitap”, “sorularla
öğrenelim”, “çözümlü sorular”, deneme sınavları”, ”alıştırmalar”, “ünite özeti”, “vi-
deolar” ve “canlı ders kayıtları” sunduğumuz öğrenme malzemeleri arasındadır.
Aynı zamanda örgün öğretimde inşaat mühendisliği dersi veren bir öğretim
üyesi olarak örgün derslerimde öğrencilerime sunduğum malzemenin bu den-
li çeşitlilik göstermediğini itiraf etmem gerekiyor. Teknoloji alanında dünyadaki
gelişmeler, eğitim alanında da bizleri Cumhurbaşkanımızın da belirtmiş olduğu
dijital dönüşüme yönlendiriyor. Bu bağlamda Anadolu Üniversitesinin sahip
olduğu birikim ve deneyim vesilesiyle Türkiye’deki dijital eğitim alanında öncü
olduğunu kabul etmemiz gerekiyor. Burada, Açıköğretim Fakültesi İlahiyat
Önlisans programında okuyan öğrencilerimiz hakkında da bazı bilgiler vermem
yerinde olacak. Zira bu konuda yanlış bilgi sahibi olunduğunu görüyorum. Bu
program 1998 yılında açılmış olup, bugüne kadar mezun ettiği öğrenci sayısı
202.270’dir. Programa halen kayıtlı öğrenci sayısı ise 98.246’dır.
Öğrencilerimiz ilahiyat programına ve fakültemizdeki diğer programlara YKS
ile gelmenin yanında ikinci üniversite olarak da kayıt yaptırabiliyorlar. İkinci üni-
versite kapsamında okuyan öğrenciler herhangi bir üniversiteden mezun ya da
halihazırda başka bir üniversitede kayıtlı olan öğrenciler anlamına geliyor. İkinci
üniversite bizim büyük önem verdiğimiz ve öğrenci sayısı her geçen yıl önemli
ölçüde artan bir eğitim alanını oluşturuyor. Şu anda 58 ayrı programda okuyan
1 milyon 150 bin öğrencinin yaklaşık 500 bini ikinci üniversite kapsamında kayıt
olmuş öğrencidir.
Anadolu Üniversitesi bir alanda okuduğu halde başka bir alanda da kendi-
sini geliştirmek isteyenlere, Açıköğretim sistemi ve ikinci üniversite ile bu fırsatı
sunuyor. Kısaca yaşı, mesleği ne olursa olsun okumak istediği halde bu fırsatı
yakalayamamış tüm vatandaşlarımıza Türkiye’de ve dünyanın bir çok farklı ül-
kesinde yaşam boyu öğrenme imkanı tanıyor. Sistemdeki öğrencilerimizi çalış-
tıkları alanlar bağlamında inceleyecek olursak büyük bir çoğunluğunun meslek
sahibi olduğunu görürüz. 1 milyon öğrencinin 750 bini bir meslekte çalışan
öğrencilerdir. Bunların bir kısmı çalışma alanlarının dışında kendilerini geliştir-
mek istedikleri konularda okurken, bir kısmı da kendi çalışma alanlarında eğitim
alarak kendilerini geliştirmektedir. Biraz önce anlatılanlar bağlamında bakıldı-
OCAK 2020 113