Page 12 - ilitam-dergisi
P. 12

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






               İslam  karşıtlığı  ile  mücadele  edilmelidir.  Diyanet  İşleri  Başkanlığının  Diyanet
               İşleri Türk İslam Birliği (DİTİB) işbirliği ile düzenlediği, “2. Avrupa Müslümanlar
               Buluşması” faaliyeti bu mücadeleye güzel bir örnektir. Bu buluşmada ulaşılan
               sonuçları ve yapılması gerekenleri içeren sonuç bildirisi kitabımızın ekinde yer
               almaktadır. (EK-2)

                  Dünyada genel olarak yaşanan bu din eğitiminden mahrumiyet süreci ve
               İslam ile Müslümanların yaşamı arasındaki makasın sürekli açılması, Türkiye’deki
               Müslümanlar için de kısmen geçerli olmuştur. Din uzun yıllar bir meslek alanı
               gibi görülmüş, din eğitimi alan insanlar bir meslek sahibi olmak için bunu ya-
               pıyor zannedilmiş nitekim din eğitimini düzenli olarak alan bir grup vatandaş
               din hizmetleri işiyle görevlendirilmiştir. Bu durum din eğitimini tüm Müslüman
               vatandaşlar için zorunlu olmaktan çıkarmış, sadece imam-hatiplik ya da Kur’an
               öğreticisi olarak görev almayı düşünenlere hapsetmiştir. Belli ibadet kalıpları
               dışında din eğitimi vatandaşlara sağlıklı biçimde ulaştırılamamıştır. Bu yoksun-
               luktaki bireyler ise ya verilen yetersiz eğitimle yetinmiş ya da devlet kurumu
               dışındaki mecralarda din eğitimi alma çabasına girmiştir. Bunun sonucunda da
               dünyadaki dağınıklığa benzer bir şekil ülkemizde de dinin temel bilgileri bile
               tüm topluma tek bir dil ve üslupta aktarılamamıştır. Bu farklı yetişme tarzları ve
               dini bakış açısındaki çeşitlilik zenginlik yerine atışma ortamı da doğurabilmiştir.
               Aslında dini alanda vatandaşlara yansıtılan mağduriyetler sonucu ortaya çıkan
               problemlerin sorumlusu da yine dindar olmaya çalışan vatandaşlar olmuştur.
               Bu itibarla son yıllarda dini eğitim alanında sağlanan rahatlık, özgürlük ve ser-
               bestlik vatandaşlarımızın heyecan ve din eğitimi isteğini artırmıştır. Vatandaşlar
               imkân buldukça din alanındaki bilgilerini çok daha ileri düzeye getirmek için
               gayret göstermektedir. Özgürlük ortamının sağladığı bu talep patlamasına ce-
               vap vermek amacıyla, üniversitelerimizde uzaktan din eğitimi imkânları geliş-
               miştir. Bu yöntemle gerçekleştirilen din eğitiminde gençlerin ve yetişkinlerin
               çocukluğunda ya da lise yıllarında alamadığı temel bilgileri edinmesi de sağ-
               lanmaktadır. İmanın esasları, İslam Dininin temel kaynakları, nübüvvet mese-
               lesi, ahlakın ve fıkhın anlam ve önemi, peygamberliğin anlamı vb. çok önemli
               konular kitabi bilgiler olarak sağlanmaktadır. İLİTAM sisteminde temelde üç
               alanda eğitim eksik kalmaktadır. Kur’an’ın okunması ve bazı surelerin ezberlen-
               mesi, ibadetlerin uygulamalı olarak yapılması, fıkhı meselelerin tartışmalarla ir-





            12   OCAK 2020
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17