Page 10 - ilitam-dergisi
P. 10
İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI
Millet iradesinin tecelli ettiği en üst organ olan, Türkiye Büyük Millet Meclisi
adına denetim yetkisini kullanan Kamu Denetçiliği Kurumu yasama ve yürüt-
me erklerinin çalışmalarının sonuçlarını gösteren bir ayna görevi görmektedir.
Yasama erki vasıtasıyla kanunlaşan ve yürütme erki eliyle hayat bulan konuların
ne derece isabetli olduğu, hangi hususlar yönünden eksiklik gösterdiği veya
hangi noktada tıkandığı, herhangi bir hak ihlaline sebebiyet verip vermediği,
toplumdan gelen geri dönüşlerle tam olarak anlaşılacağı muhakkaktır. Kamu
Denetçiliği Kurumu vatandaş ile devlet arasındaki en kestirme yoldur. Kuruma
başvuru yapmak, kolay ve ücretsizdir. Nitekim bu güne kadar almış olduğu
76.000 başvuru kolay ulaşılabilirliğinin doğal sonucudur. Bu açıdan değerlendi-
rildiğinde, Kamu Denetçiliği Kurumu vatandaştan gelen; talep, istek ve şikâyet-
lerle yasama ve yürütme erklerine attıkları adımların doğruluğu veya yanlışlığı-
nı test etme imkânı vermektedir.
Kurumumuza Dostlar Eğitim Kültür Sanat Dayanışma ve Yardımlaşma
Dernekleri Federasyonu tarafından 30/04/2018 tarihinde İlahiyat Lisans
Tamamlama (İLİTAM) kontenjanlarının artırılması ve İlahiyat Fakültesi Lisans
Eğitiminin açık öğretim uygulaması ile gerçekleştirilebilmesi talebiyle yapılmış
olan başvuruya ilişkin Kurumumuz tarafından 30/10/2018 tarihli Tavsiye Kararı
verilmiştir.
Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından verilen bu tavsiye kararı vesilesiyle
Türkiye’deki din eğitiminin yaşadığı ve yaşamakta olduğu sorunlar ile bireyin
Müslüman bir kimlik olarak kendisini oluşturması konusu irdelenmeye değer
bulunmuştur. Türkiye’de ve dünyada iyi bir Müslüman olmanın zorlukları ve
sıkıntılarını aşmak için neler yapılması gerektiği gündeme gelmiştir.
Müslümanların kabullendikleri İslam dini ile ilişkilerini doğru kurmaları, inan-
dıkları bu dinin esaslarına göre rahatça yaşayabilmeleri, mevcut dünya şartlarıy-
la uyumlu bir yaşam sağlayabilmeleri için dinleri hakkında eğitim alma ve bilgi
sahibi olabilme hakları Anayasal haklarıdır. Tüm devletlerin bu haklara saygı
göstermesi ve destek olması beklenmektedir. Din eğitimi bu yönüyle küresel
boyutları olan bir konu olarak da karşımıza çıkmaktadır.
Dinlerin farklı coğrafyalarda, farklı zamanlarda, farklı kültürlerde ve gelenek-
lerde, uygulama ve yaşanma biçimi olarak farklılıkları olmaktadır. Ancak bu fark-
10 OCAK 2020