Page 121 - ilitam-dergisi
P. 121

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






            ramlar sunarak belki rehabilite edilmesini düşünmeliyiz. Bu kesimleri daha farklı
            rehabilite etme yollarına gitmemiz gerekir diye düşünüyorum.

               Şimdi, ilahiyatların ana problemlerinden bir tanesi “kaliteli öğrenci gelmi-
            yor” deniyor. Millî Eğitim Din Eğitimi Genel Müdürümüz burada, özellikle proje
            imam hatiplerin mezunlarının büyük bir kısmı, kaliteli kısmının ilahiyat fakülte-
            lerine gitmediklerini ben en azından rakamlarla az buçuk biliyorum. O zaman
            ne yapacağız? Yani Türkiye’nin çok farklı şeylere ihtiyaçları var. Bence bunları
            sosyolojik olarak, siyasi olarak güvenlik boyutuyla, eğitim boyutuyla çok iyi ça-
            lışmak lazım diye düşünüyorum ve şunu da biliyorum ki 105 ilahiyat fakültesi-
            nin açılmasından da bir kısım arkadaşlarımızın çok rahatsız olduğunu biliyorum.
            Kalite düşer diye rahatsız olmuşlardı. Son derece iyi niyetli bir rahatsızlıktı ama
            Cumhurbaşkanımızın şunu dediğini de biliyorum: “Biz bu kadar açtık, kaliteyi
            de siz yükseltin sayın hocalarım.” Şunu söylemeye çalışıyorum: Aynı tecrübe,
            aynı sıkıntılar dünyanın çeşitli farklı ülkelerinde de var. Yani Pakistan tecrübesi
            belki çok artılarıyla, eksileriyle farklı, bizim ülkelerimizde uygulanamayacak bir
            model ama mesela Fas modeli çok daha farklı bir şey oldu. Fas sistemin içine
            aldığı bütün bu oluşumlara kalite standartları koydu, o standartlarda yetişenler
            ancak sistem içerisine entegre olabildiler. Bence buraların kapatılması yerine,
            kaldı ki burada çok büyük rakamlar eğitim alıyor. Anadolu Üniversitesinden ge-
            len arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Bugün itibarıyla imam-hatip, daha doğ-
            rusu cami imamlarımızın, hatiplerimizin eritilmesine yönelik bir program olarak
            görülebilir bu ama bunu sadece bu ihtiyaç olarak da görmemek lazım. Yani
            birçok farklı fakültelerde meslek olarak da değil, belki eğitim amaçlı insanlar
            buralarda da okumak isteyebilirler. Bunu Irak Hükûmeti, Irak devleti zamanında
            yaptı, Mısır Hükûmeti yaptı, çok farklı alanlarda insanlar bir şekilde ilahiyata ilgi
            duyuyorlar ve okuyorlar, yine mesleklerini icra ediyorlar ama böyle bir sertifikas-
            yonun ötesinde böyle bir diploma almak istiyor insanlar. Dolayısıyla bence yani
            bu akan suyun önüne set koymak ve işi kokuşturma yerine, -şahsi kanaatimi
            söylüyorum- veya işte orada bir patlayacak bir baraj hâline getirme yerine stan-
            dartları yükseltelim, yüz yüze eğitim saatlerini artıralım. “Efendim, gelmiyorlar.”
            Gelsinler. Gelmiyorsa, onun için yapacağımız bir şey yok. Fakültedeki iki hocayı
            tanımayan bir öğrenci mezun olmasın. Buralarda sorun yok. Yaz dönemi imam
            arkadaşımız paralı olarak yani daha doğrusu maaşını alsın, bir ay izin alsın ama





                                                                      OCAK 2020   121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126