Page 124 - ilitam-dergisi
P. 124

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






               zırlık olan beş yıllık bölümde birçok ihtiyaca cevap vermek durumunda olan
               bir fakülte olarak şu anda karşımızda bulunuyor. Yani ilahiyat fakültesi mezunu
               öğretmenlik ihtiyacına cevap vermek zorunda. Yani Millî Eğitim Bakanlığı ilahi-
               yat fakültelerinden mezun olanları öğretmen olarak istihdam ediyor, pedagojik
               formasyon aldığı takdirde ki fakülte içinde veriliyor şu anda ve bu öğretmen-
               lik ihtiyacı içerisinde düşünün okul öncesinden ortaokul, lise, hatta din kültür
               öğretmenliği, işte imam-hatip liselerinde meslek dersi öğretmenliği var. Millî
               Eğitimin ihtiyacı dışında şu anda Diyanet İşleri Başkanlığının çok yönlü -sabah
               Başkanımız da söyledi- bir ihtiyacı var. Yani şu anda manevi danışmanlık çalış-
               malarını konuşuyoruz, manevi danışmanlık meslek yasası konuşuluyor, hasta-
               nelerde, hapishanelerde Diyanet İşleri Başkanlığı manevi destek danışmanlık
               hizmetleri yürütüyor ve yeni Diyanet Yasası’nda da Diyanet İşleri Başkanlığına
               manevi danışmanlık görevi yüklenmiş. Peki, danışmanlık dediğimiz zaman…
               Ben aynı zaman psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümünde öğretim üyeliği
               yapıyorum, ilahiyatçıyım yani iki lisans, üç yüksek lisans, bir doktora gibi böyle
               farklı bir eğitim şeyimiz oldu ve eğitim fakültesinde çalışan birisi olarak şu anda
               diyorum ki bu kadar çok ihtiyaca dört yıl içerisinde nasıl insan yetiştireceğiz? Şu
               anda Diyanet İşleri Başkanlığının okul öncesi çocuklarına yönelik Kur’an kursu
               çalışmaları var ama bu şu demek değil: Bu alanlarda Diyanet sonuna kadar var
               olmalıdır. Ancak bu hizmetleri daha kaliteli şekilde yapacak yeni bir yükseköğre-
               nim yapılandırmasına ihtiyacımız var. Nedir? Bu tartışılabilir -hocalarımız bura-
               da, rektörlerimiz, dekanlarımız burada- ama belki ilahiyat fakültelerinin altı yıla
               çıkarılıp ne bileyim üçüncü yıldan sonra uzmanlaşması yani öğretmen olacak-
               ların eğitim formasyonuyla, danışman olacakların psikoloji formasyonuyla ve
               efendim, ne bileyim, din hizmetlerinde görev alacak hocalarımızın aşere, takrip,
               kıraat dersleri dâhil, yani femi muhsinden alınması lazım bu derslerin. Şimdi,
               bunu açık öğretim düzeyinde nasıl vereceksiniz yani o aşere, takrip kıraatını?
               Şimdi, şu  konuşuluyor: Teknolojiden yararlanmayalım mı? Tabii ki yararlana-
               cağız ancak bu teknolojiden yararlanma sadece uzaktan öğretim şeklinde mi
               olur, yoksa bugün tıp fakültelerinde de sanal gerçeklikle dersler yapılabiliyor,
               sanal ameliyatlar yapılabiliyor. Yani örgünün içinde de teknolojinin kullanılması
               söz konusu. Bu manada, bizim teknolojiyi dışlamadan, çağın ihtiyaçlarını dışla-
               madan yeni bir yükseköğrenim, özellikle ilahiyat fakültesi bünyelerinde. Çünkü
               mesela eğitim fakültelerinde farklı alt fakülteler var, mesela eğitim fakültesinin




           124   OCAK 2020
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129