Page 125 - ilitam-dergisi
P. 125
İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI
altında psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü olduğu gibi, İngilizce öğ-
retmenliği, okul öncesi öğretmenliği, Türkçe öğretmenliği gibi farklı fakülteler
var, hepsi “eğitim” üst başlığı altında birleşiyor. Yani sonuç itibarıyla biz bir öğ-
renciyi -dört yıl, hazırlıkla beş yıl hazırlık şansı varsa, İLİTAM da o da yok- dört
yılın sonunda bu kadar ihtiyaca cevap verecek bir nitelikte kabul ediyoruz. Yani
hem öğretmenlik yapacak hem din hizmeti görecek hem manevi danışmanlık
yapacak. Bu eğitimi alabiliyor mu acaba ilahiyat fakültesi içerisinde? Dolayısıyla
bu toplumsal da bir ihtiyaç. O yüzden bu ihtiyacın göz önünde bulundurula-
rak belki yükseköğrenimin din eğitimi boyutunda yeniden ele alınması, belki
sürelerin uzatılması veya ilahiyat fakültesi altında farklı alt fakültelerin kurulma-
sı gerekir. Şimdi, “Bu çatışmaya sebep olur.” deniyor. Eğitim fakültesinde böyle
bir çatışma yok. Yani İngilizce öğretmenliği okuyan “Ben PDR öğretmeni olarak
atanmak istiyorum.” demiyor yani baştan ona göre seçip geliyor yani bu da çok
önemli bir şey.
Sonuç olarak mevcuttaki ihtiyaçların giderilmesi için, mevcut çalışanların
kalitesinin artırılması için programlar düzenlenebilir. Ancak önümüzdeki yirmi
yıl, elli yıl ve yüz yıl için gelecek ihtiyaçlara, toplumun taleplerine göre ilahiyat
fakültesi kontenjanlarının ve içeriklerinin yeniden yapılandırılmasının faydalı
olacağını arz ediyorum, saygıyla selamlıyorum, teşekkür ediyorum.
OTURUM BAŞKANI
Teşekkür ediyorum, kolay gelsin, sağ olun. Dr. Ahmet Ekşi Bey Kocaeli
Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden. Buyurun hocam.
OCAK 2020 125