Page 32 - ilitam-dergisi
P. 32

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






               görev yapan personelin tahsil düzeyinin yükseltilmesi ve hizmette verimli-
               liğin artırılması amacıyla, iki yıllık ilahiyat meslek yüksekokulları o dönemin
               yükseköğretim kurumu tarafından açılmıştır.

                  İLİTAM sürecinde en önemli etken ise hepimizin bildiği gibi 28 Şubat sü-
               recinde yaşanan sıkıntılardır. Zira, söz konusu süreçte, ilahiyat fakültelerinin
               kontenjanları iyice azaltılmış, kat sayı uygulaması nedeniyle imam hatip lisesi
               mezunlarının farklı bölümleri tercih etmeleri de engellenmiş ve lisans eğiti-
               minden mahrum bırakılan ciddi bir kesim ortaya çıkmıştır. Sosyo-politik düz-
               lemdeki bu mağduriyet, öncelikle sınavsız geçiş imkânıyla ilahiyat ön lisans
               programının öğrenci kabulüne başlamasına neden olmuş, ardından ön lisans
               mezunlarındaki artış ve dikey geçiş sınavıyla örgün eğitime geçişteki yığıl-
               ma sebebiyle İLİTAM programı bir ihtiyaç olarak gündeme gelmiştir. Bugüne
               geldiğimizde -elhamdülillah- din eğitim açısından sıkıntılı dönemler geride
               kalmış, mağduriyetler giderilmiş, dinî yükseköğretim yapan fakültelerin sayısı
               105 olmuştur.  2010, 2011 yılında ben dekan idim. Benim dekanlığım döne-
               minde 22 ilahiyat fakültesi vardı, 3’ü de fonksiyonsuz hâldeydi yani fonksiyo-
               nel olan, aktif olan 19 ilahiyat fakültesi vardı, aradan geçen sekiz yıllık bir süre
               içerisinde sayı 105’e çıktı. Bu fakültelerin 2018 yılı kayıt kontenjanı 18 bini aş-
               mış durumdadır.  Bunun yanında İLİTAM konusunun yani uzaktan eğitim im-
               kânının ve tercihinin imkânsızlıklar nedeniyle öğrenim çağında istediği eğiti-
               mi alamayanlara fırsat sunması, eğitim mekânı, eğitimci, konaklama ve ulaşım
               giderlerinden tasarruf ettirerek eğitim maliyetlerini düşürmesi, öğrenmenin
               sorumluluğunu büyük oranda bireye yükleyerek bireyselleştirilmiş eğitime
               imkân sağlaması, mevcut eğitim ortamına sıcak bakmayanlara alternatif ol-
               ması ve benzeri önemli sebepler vardır. Ayrıca, İLİTAM programları, özellikle
               Diyanet İşleri Başkanlığı mensuplarına, personeline dinî yükseköğretim dü-
               zeylerini de yükseltme imkânı sunmaktadır.

                  Değerli hocalarım, kıymetli misafirler; bunlarla birlikte şu hususlar önem-
               le müzakere edilmelidir. Bugün akşama kadar bir çalıştay olacak, müzakere
               ortamı oluşacak, bu müzakerede şunlara önem verilmelidir:  Biz nicelik itiba-
               rıyla büyük rakamlara ulaştık ama niteliğe de bizim dikkat etmemiz gereki-
               yor, daha fazla önem vermemiz gerekiyor. İnşallah, bu çalıştayda daha kaliteli
               öğrenci yetiştirmek konusu iyice masaya yatırılır. Ben Diyanet İşleri Başkanı




            32   OCAK 2020
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37