Page 33 - ilitam-dergisi
P. 33

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






            olarak mihraptaki, minberdeki, kürsüdeki ya da nerede görev yapıyor olursa
            olsun, Diyanet İşleri mensubu olarak bu programlardan daha nitelikli bir şekil-
            de mensuplarımızın istifade etmesini arzu ediyorum. Ansiklopedik bilgiye da-
            yalı uzaktan eğitim modelinde, olayları derinliğine anlama, analiz ve eleştirel
            düşünme, müzakere ve problem çözme gibi imkânlar hepinizce malum oldu-
            ğu gibi biraz zayıftır. İLİTAM, hoca-öğrenci ilişkisi, yeteneklerin geliştirilmesi,
            gelişimin gözlemlenmesi, modelleme, bilgiyi üretme, kullanma ve geliştirme
            düzeyinin görülememesi gibi pek çok açıdan örgün eğitime göre dezavan-
            tajlar taşımaktadır. Bunları açıkça ifade etmeliyiz ki, bunu nasıl telafi edelim,
            nasıl daha nitelikli hâle getirelim, sorularına da cevap bulabilelim. Özellikle
            sadece ders materyallerinden çalışarak ulaşmanın mümkün olmadığı ve mut-
            laka bir hocaya ihtiyacın olduğu Kur’an-ı Kerim ve Arapça gibi derslerdeki
            yeterlilik düzeyi ciddi bir sorun olarak karşımızda durmaktadır, bunu uzak-
            tan eğitim ve açık öğretim sisteminde daha nitelikli hâle nasıl getirmeliyiz?
            Nitekim, din hizmetleriyle görevli bir istihdam kurumu olarak Diyanet İşleri
            Başkanlığı, dünyanın her yerinde ve toplumun her alanında din hizmeti su-
            nan bir teşkilattır. Hizmet götürdüğümüz her bölge kendine özgü şartları ve
            imkânları gereği farklı formasyonlar gerektirmektedir. Türkiye özelinde, okul
            öncesi, kadın, aile, çocuk, genç, engelli, hasta, mahkûm, yaşlı gibi birçok alan-
            da din hizmetini en güzel şekilde yerine getirmek için bütün bu alanların her
            biriyle ilgili yeterli eğitim almış ve alan formasyonuna sahip personele bizim
            ihtiyacımız vardır. Söz konusu personeli temin etmede örgün eğitim içinde
            sıkıntılar yaşarken uzaktan eğitim modelinde özel alan formasyonuna sahip
            nitelikli insan kaynağı bulmak biraz zor görünüyor. Bunu nasıl telafi edeceğiz
            meselesi mutlaka müzakerelerde ele alınmalıdır. Bu manada, Başkanlığımızın
            hizmet içi eğitimlerle söz konusu formasyonu vermeye çalışması yeterli dü-
            zeyde mümkün olamamakta, hem devlete hem Diyanet İşleri Başkanlığına
            oldukça külfet getirmektedir.


               Biz 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarımıza öğretici bulabilmek için altı yıldır,
            Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüyle yapmış ol-
            duğumuz sertifika programlarını yürütmeye çalışıyoruz. Önce 296 kredilik
            dersler koyduk, sonra 360 krediye çıkardık, yetmedi. Dolayısıyla bu alanda
            oldukça iyi yetişmiş personele ihtiyacımız vardır. Dahası, nicel açıdan büyük
            bir ilerleme kaydeden örgün eğitim kurumlarının nitelik açısından ciddi so-



                                                                      OCAK 2020   33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38