Page 94 - ilitam-dergisi
P. 94
İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI
nı, buna da şunun eklenmesini istiyorum Sayın Başkanım: “Nasıl bir din görev-
lisi?” Çünkü hizmeti götürecek insanlar bu arkadaşlar. Oradan eğitme, buradan
eğitme, kat sayısıyla engelle, laiklik tantanasıyla engelle, kızını engelle, oğlunu
engelle, her şeyini engelle, her türlü engeli karşısına çıkar…Sonra gel ilahiyat
hocalarıyla, siz değerli hocalarımla karşı karşıya gel, öyle mi olsun, böyle mi ol-
sun. Böyle olmasın efendim.
Sayın Hocam, tereddütlerinize katılıyorum. Bakın, ben şu anda Diyanet
camiasında otuz sekiz yıllığım. Benim şu anda din görevlisi çalışan arkadaşla-
rımın yüzde 60’ı 28 Şubat süreci mağdurudur. 25 bin Kur’an kursu öğretme-
ninin birçoğu 28 Şubat mağdurudur. Kat sayı engeliyle, bilmem, irtica enge-
liyle, bilmem, engel üzerine engellerle engellendik. Yani DİYANET-SEN teşkila-
tı olarak, merhum Ahmet Yıldız’ın bu projesini hayata geçirebilmek için YÖK
Başkanımızla, Sayın Cumhurbaşkanımızla, o günkü Diyanet İşleri Başkanımızla,
bugünkü mevcut Diyanet İşleri Başkanımızla, Sayın Hocamla da bunları hep
tartıştık. Daha iyi, daha kaliteli ve daha hareketli bir hizmeti amaçladık. Doğru,
imam arkadaşın arkasına rektörüm de gidiyor, değerli dekanım da gidiyor; o
zaman o imam arkadaş bu kalitede cemaate de bir şeyler anlatabilmelidir. Ben
bir şeyler nasıl diyeceğim? Kalitemizi uzaktan yakından her türlü yolla artırmak
durumundayız. Ben göreve başladığımda emekli bir hocaefendi vardı, emek-
liydi. İzmit’te iken gelirdi, en arka tarafta, duvarın arkasına otururdu. Mehmet
Hoca beni görür de belki heyecanlanır da bir şey söyleyemez diye ön tarafa
gelmezdi. Bana bunu söylemişti. Biz bu ızdırabın içerisindeyiz. Ben bu teşkilatın
temsilcisiyim.
Değerli hocalarım, gelin bundan sonra, -Sayın Genel Müdürüm, bütün te-
reddütlerinize katılıyorum- nasıl bir din görevlisi, nasıl bu teşkilata, bu ülkenin
insanına nasıl bir din hizmeti sunan iyi bir adam nasıl yetiştirilecek? Bu mesele
üzerine kafa yoralım. Bir uygulamayı kaldırmanın değil geliştirmenin yollarını
arayalım. Elbette ki bugün örgün öğretimdeki bir öğrenci ile dışarıdan, uzaktan
eğitim alan bir öğrenci arasındaki farkı ben de hissedebiliyorum. Çünkü ben de
uzaktan eğitim, dışarıdan eğitim aldım. Ben din görevlisi olmaktan başka hiçbir
şey düşünmedim ama İslam enstitüleri vardı o zaman, İstanbul’u 1,5 puanla,
ertesi yıl Konya İslam Enstitüsünü 1,75’le kaybettim. Böyle bir soğuma geldi
94 OCAK 2020