Page 24 - Ön kapak-merged (1)
P. 24
İyi Yönetim İlkeleri Rehberi
ve şikâyetleri hakkında, yetkili makamlara toplu olarak başvurmalarının
önündeki disiplin cezası yaptırımına son verilmiştir.
Ø Belediye Kanunu, Büyükşehir Belediyesi Kanunu, Mahalli İdare Birlikleri
Kanunu günün koşullarına cevap verecek şekilde düzenlenerek
uygulamaya konulmuştur.
Ø Ulusal Yargı Ağı Projesi ile tüm yargılama ve destek süreçlerinin
otomasyonu sağlanmıştır. Böylece bireyler davalarıyla ilgili bilgilere daha
kolay erişir hale gelmiştir.
Ø Vergi daireleri otomasyon projesi, sosyal sigorta primleri için geliştirilen
e-Bildirge ile elektronik ortamda bildirim yapılması hizmeti devreye
alınmıştır.
Ø Vatandaşa tek noktadan hizmet sunumuna yönelik e-Devlet Kapısı 2008
yılı Aralık ayında faaliyete geçmiştir. Aradan geçen süre içerisinde çok
sayıda hizmet e-Devlet sistemi üzerinden verilmeye başlanmıştır.
Ø 2009 yılında; etkin, verimli, hesap verebilir, şeffaf bir kamu yönetimi
oluşturmak; kamu hizmetlerinin hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli
bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak üzere, idarenin uyması gereken usul
ve esasları düzenlemek amacıyla “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak
Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik” yürürlüğe konulmuştur.
Ø 2012 yılında çıkarılan 6328 sayılı Kanunla; bağımsız ve etkin şikâyet
mekanizması oluşturmak suretiyle idarenin işleyişi ile ilgili şikâyet üzerine,
idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan
haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk
yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla
görevli Kamu Denetçiliği Kurumu kurulmuştur.
Ø 2012 yılında yürürlüğe giren 6325 sayılı Kanun ile Hukuk
Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu kabul edilmiştir. Bu sayede, özel
hukuk ilişkilerinden doğan uyuşmazlıklarda, tarafların üzerinde serbestçe
tasarrufta bulunabilecekleri bir “arabuluculuk” sistemi oluşturulmuştur.
Böylece, yabancı uyruklular dâhil olmak üzere, tarafların kendi seçtikleri
bir “arabulucu” vasıtasıyla mahkemelere başvurmadan uyuşmazlıkların
çözümlenmesi hedeflenmektedir. Bu sistemle, mahkemelerin iş yükü
önemli ölçüde azalacağı, uyuşmazlıkların çok daha hızlı ve etkili şekilde
çözümleneceği beklenmektedir.
Ø 2013 yılında kabul edilen 6384 sayılı Kanun ile Avrupa İnsan Hakları
Mahkemesine yapılmış bazı başvuruların tazminat ödenmek suretiyle
çözümüne dair esas ve usuller belirlenmiştir. Kanun ile “ceza hukuku
kapsamındaki soruşturma ve kovuşturmalar ile özel hukuk ve idare
23