Page 25 - Ön kapak-merged (1)
P. 25
İyi Yönetim İlkeleri Rehberi
hukuku kapsamındaki yargılamaların makul sürede sonuçlandırılmadığı”
ve “mahkeme kararlarının geç veya eksik icra edildiği ya da hiç icra
edilmediği” iddiasıyla AİHM’e yapılmış başvurulara dair uyuşmazlıkların,
esasları Kanunda belirlenmiş ilkelere göre teşkil edilecek Komisyon
tarafından müracaat esasına göre giderilmesinin önü açılmış
bulunmaktadır.
Ø Cumhurbaşkanlığı bünyesinde idare ile koordineli olarak çalışan,
vatandaşların talep ve şikâyetlerini alan Cumhurbaşkanlığı İletişim
Merkezi-CİMER kurulmuştur.
Ø Kişisel verilerin işlenmesinde başta özel hayatın gizliliği olmak üzere
kişilerin temel hak ve özgürlüklerini korumak ve kişisel verileri işleyen
gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülükleri ile uyacakları usul ve esasları
düzenlemek amacıyla, 2016 yılında 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması
Kanunu çıkarılmış ve Kişisel Verileri Koruma Kurumu kurulmuştur.
Ø İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi, kişilerin eşit muamele görme
hakkının güvence altına alınması, hukuken tanınmış hak ve hürriyetlerden
yararlanmada ayrımcılığın önlenmesi ile bu ilkeler doğrultusunda faaliyet
göstermek, işkence ve kötü muameleyle etkin mücadele etmek amacıyla
2016 yılında 6701 sayılı kanunla Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu
kurulmuştur.
Ø 2016 yılında yürürlüğe giren 6713 sayılı Kolluk Gözetim Komisyonu
Kurulması Hakkında Kanunla İçişleri Bakanlığı Teftiş Kurulu bünyesinde
bir Kolluk Gözetim Komisyonu oluşturulmuştur.
Ø Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine geçilmesiyle birlikte Bakanlıkların
yapısında ve teşkilatlanmasında değişikliğe gidilerek bir kısım Bakanlıklar
kaldırılmış, bir kısmı ise birleştirilmek suretiyle bakanlıkların sayısı
azaltılmıştır. Yeni hükümet sisteminin gereği olarak Cumhurbaşkanlığı
bünyesinde, ofis, kurul ve başkanlık gibi yeni birimler ihdas edilmiştir.
Ø Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminin yürürlüğe girmesi sonucunda
Başbakanlığın kaldırılması ile BİMER vasıtasıyla yürütülen sisteme son
verilmiş ve BİMER’den gelen başvurular CİMER’e yönlendirilmiştir.
Ø 11/10/2018 tarihli ve 2018/13 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi ile
kamu hizmetlerinde hantallığa sebebiyet veren hususların ortadan
kaldırılması, hizmetlerin süratli ve en iyi şekilde sunulması, devlet ve
millet bütünleşmesini zedeleyen davranışlardan kaçınılması amacıyla
kamu kurum ve kuruluşlarına yapılan tüm başvurulara ilişkin birtakım
kurallar getirilmiştir.
24