Page 8 - Ön kapak-merged (1)
P. 8

İyi Yönetim İlkeleri Rehberi



               Devletine sığınması, burada beş yılı aşan bir süre boyunca kalması, Osmanlı
               devlet sistemindeki uygulamalardan etkilenerek  ilk ombudsmanın bu süre
               içinde 1713 yılında görevlendirilmesi, kamu denetçiliği veya ombudsmanlık
               kurumuna hiç de yabancı olmadığımızı, aksine söz konusu mekanizmanın
               aslında kadim medeniyetimizin bir ürünü olduğunu göstermektedir.
               Kamu  Denetçiliği  Kurumu,  başta  Anayasa  olmak  üzere,  mer’i  mevzuat
               hükümlerinden  aldığı  güçle  kuruluş  amaç  ve  gayesi  çerçevesinde  “Allah
               işini iyi (güzel)  yapanları sever” (Ali İmran Suresi 148. Ayet) buyruğu ile
               “İnsanı yaşat ki Devlet yaşasın” ve “İnsanlara en hayırlı olan insanlara en
               çok hizmet edendir” anlayışıyla hareket ederek;

                 İdarenin hizmet kalitesinin yükseltilmesine,

               Ø İyi yönetim ilkelerinin yerleşmesine,
               Ø İnsan haklarının gelişmesine,
               Ø Hukukun üstünlüğünün sağlanmasına ve demokrasinin kökleşmesine,
               Ø Hak arama kültürünün yaygınlaşmasına,
               Ø Şeffaf  hesap  verilebilir,  insan  odaklı  bir  idarenin  oluşmasına  katkı
                   sağlamaya çalışmaktadır.

               Özellikle Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine de geçilmesiyle birlikte
               halkın kamu hizmetlerinden hızlı ve sorunsuz yararlanması, bürokrasinin
               azaltılması,  hizmetlerde  katılımın  ve  kalitenin  artırılması  ve  sunulan
               hizmetlerde  bir  aksama olması durumunda etkin hak arama  yollarının
               kullanılmasını  teminen  idarelere  yol  göstermek  amacıyla  Kamuda  İyi
               Yönetim İlkeleri Rehberini hazırlamış bulunmaktayız.

               Rehber hazırlanırken Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
               İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 6’ncı maddesinde yer alan
               ilkeler baz alınarak bunlara ilişkin genel bilgi vermekle yetinmeyip kamu
               kurum  ve  kuruluşlarının  işlem,  eylem, tutum  ve  davranışlarına  rehberlik
               edici bir dil kullanılmasına özen gösterilmiştir. Bu nedenle de, akademik
               bilgi ve mevzuat düzenlemelerine ilave olarak, Kuruma gelen başvurular
               hakkında  verilen  kararlara  değinilmiş  ve  iyi  yönetim  anlayışının,  örnek
               olaylar  üzerinden  idareye  kazandırılması  hedeflenmiştir.  Ayrıca  hangi
               hususlarda  özen  gösterilmesi  gerektiği  maddeler  halinde  sıralanmak
               suretiyle, kamu personelinin dikkati çekilmeye çalışılmıştır.
               Dolayısıyla  İyi  Yönetim  İlkeleri  Rehberi,  “vatandaş  dostu”  bir  anlayışın
               idari  mekanizmaya  yerleşmesi,  hizmetin  icrasında  temel  hak  ve
               hürriyetlerin korunarak hukukun üstünlüğünün tam anlamıyla sağlanması
               ve iyi yönetim ilkelerinin kamu yönetimi aktörlerince benimsenerek iş ve
               işlemlerde temel alınması hedefiyle hazırlanmıştır.





                                                                                   7
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13