Page 72 - Kadın ve Çocuk Çalıştayı
P. 72
uyguladığımız vakalara baktığımızda, sıkıntılı bir vakayla karşı karşıya
kalmadık. Bu noktada bu kapasitenin ülke geneline yaygınlaştırılması
özellikle şiddet mağduru kadınların, özellikle yakın koruma altında ve
korunması gereken kadınların elektronik kelepçe uygulamasıyla koru-
nabileceği düşüncesindeyiz.
Karar almaya yetkili makamlar tarafından şablon ve de standart karar-
lar yerine, biraz önce söylemiştim, vaka yönetim manasında aslında ilgi-
li koruyucu ve ilgili önleyici kararlar alması yönünde çaba sarf etmemiz
gerekir. Kolluğun verdiği kararlar sürekli verilen karar haline dönüşme-
meli düşüncesindeyim. Yani 24 saat, 48 saat bunu dikkat edilmeli. Bu
noktada hem hâkimin, hem de mülkü amirin asıl yetki sahibi olduğunu
düşünüyorum. Bu noktada kolluk gecikmesinde sakınca bulunan hal
kavramı istisnai durumlarda kullanmalı. Eğer işte vaka yönetimini iyi
yapabilirsek, hangi vakanın, hangi tedbirle konulacağı manasında bize
katkı sağlayacağını düşünüyorum.
Özellikle koruyucu tedbirleri önemsiyoruz. Koruyucu tedbirlerle ilgili
kadınları desteklemeye çalışıyoruz, ama asıl şiddete sebep olan şiddet
uygulayan erkeklere yönelik çok ciddi tedbirler alamadığımız düşünce-
sindeyim. Yani tedbir manasında, aslında kanun çok açık. Bu konuda
çok güzel önleyici tedbirler var. Ama önleyici tedbirlerin uygulanmasıy-
la ilgili burada sorumlu kuruluş kim, kim daha fazla çaba sarf edecek
manasında netlik yok diye düşünüyorum. Özellikle kanunun 15/3 C-1
maddesindeki öfke kontrolü, stresle başa çıkma, şiddet önleme, far-
kındalık, sabit tutma, değiştirmeyi hedefleyen eğitim ve rehabilitasyon
programlarına katılmasına yönelik bir tedbir öngörmüş. Bu tedbirle il-
gili özellikle Aile ve Sosyal Politikalar Ankara il Müdürlüğünün ŞÖNİM’ü
belli bir hedef gruptaki erkeklere yönelik birtakım çalışmalar yaptığını
ve bu çalışmalarda başarılı olduğunu duyuyoruz. Bu manada bu kanun
bu maddesine işlerlik kazandırılarak, ülke genelinde bu tür öfke kontrol
ve rehabilitasyon manasındaki, özellikle şiddeti uygulayan odaklı çalış-
malar yapmamız gerektiği düşüncesindeyim.
Yine konuşmalarda bahsedildi, medyadan bahsedildi. Tekrar mesuliyet
getirir ilkesi manasında aslında, basında bu tür haberleri sık sık, yerel
basında çok detayıyla gündeme getirmesi belki bazılarına örnek teşkil
edebiliyor. Bu manada aslında medya temsilcileri ve akademisyenleri-
miz de bu konunun tartışılıp, bu manadaki düzenlemeleri yapıp, basının
da özellikle şiddetle mücadelede katkı sağlamasının gerektiğini düşü-
nüyorum.
ÇALIŞTAY RAPORU 2018 71