Page 135 - kamu-personel-rejimi-1
P. 135
I. USÛL
A. Şikâyet Başvuru Süreci
1) Şikayet başvurusu, Kurumumuza posta yolu ile gönderilen ve
04/03/2014 tarih ve 2048 sayılı evrak numarası ile kayıt altına alınan, ger-
çek kişiler için şikayet başvuru formu vasıtasıyla yapılmıştır. Şikayet başvu-
rusunun karara bağlanması için 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer
sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu-
nun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 41/1 a
maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 nci maddesinin birinci fıkrası-
nın (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve araştırmasına geçilmiş-
tir.2014/896 şikayet sayılı Tavsiye Karar Önerisiyle Kamu Başdenetçisi’ ne
sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2) Yapılan ön inceleme neticesinde şikâyet konusunun, Kurumumuzun
görev alanına girdiği, şikayetçinin şikayet konusuyla ilgili 08/10/2013 tari-
hinde Kurumumuza başvurduğu ve başvurusunun, idari başvuru yolları tü-
ketilmediği gerekçesiyle 12/11/2013 tarihli Gönderme Kararı ile İller Ban-
kası Anonim Şirketi Genel Müdürlüğüne iletildiği, ancak İdarece verilen
cevabı yeterli bulmayan şikayetçinin 04/03/2014 tarihinde tekrar Kurumu-
muza başvuruda bulunduğu ve şikayetçinin menfaat ihlali koşulunu taşıdığı,
idari başvuru yollarının tüketildiği, şikayetin süresinde yapıldığı ve diğer
ön inceleme konularında da herhangi bir eksiklik bulunmadığı, bu nedenle
şikayetin inceleme ve araştırmasına engel bir durumun bulunmadığı tespit
edilmiştir. Yine İller Bankası banka statüsünde olup, BDDK, ilgili ve ilişkili
olduğundan re’sen inceleme ve araştırmada taraf olarak gösterilmesi gerek-
miştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve
İddiaları
3)Şikayetçi, başvurusunda; İller Bankası Anonim Şirketi Genel
Müdürlüğü Yönetim Kurulu Kararı gereğince, kurum persone-
line 31/03/2011 tarihinde temettü ödendiğini, ancak aradan 2
yıldan fazla bir süre geçtikten sonra ödenen temettü tutarının
130 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU