Page 285 - kamu-personel-rejimi-1
P. 285

I.USÛL

               A. Şikayet Başvuru Süreci
               1. Şikayet başvuruları, Kurumumuza posta yolu ile gönderilen ve
            02/12/2014 tarih ve 11302 sayı, 02/12/2014 tarih ve 11303 sayı ile ka-
            yıt altına alınan, gerçek kişiler için şikayet başvuru formları vasıtasıyla
            yapılmıştır. Şikayet başvurularının karara bağlanması için 28/03/2013
            tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu De-
            netçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar
            Hakkında Yönetmeliğin 41/1 a maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin
            7 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin ince-
            lenmesine ve araştırmasına geçilmiş, 2014/5287 şikayet no.lu Tavsiye
            önerisiyle Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.

               B. Ön İnceleme Süreci
               2.  28/03/2013  tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 22 nci maddesinin 3
            üncü fıkrasında aynı sebep ve konuya ilişkin benzer nitelikte şikayet
            başvurularının birleştirilerek incelenebileceği düzenlemesine yer ve-
            rilmiştir. Yapılan ön inceleme neticesinde, 2014/5287 ve 2014/5288
            esas numaralı şikayet başvurularının aynı sebep ve konudan doğduğu
            ve biri hakkında verilecek kararın diğerini etkileyecek nitelikte olduğu
            sonucuna varıldığından, inceleme 07/01/2015 tarihli birleştirme ka-
            rarına istinaden 2014/5287 numaralı dosya üzerinden yürütülmüştür.
            Anılan Yönetmeliğin 20 nci maddesinin 3 üncü fıkrasında yer alan “
            Şikayet edilen idarenin yanlış gösterilmesi durumunda Kurum, resen doğru
            idareyi belirler ve inceleme aşamasına geçer” hükmü gereği konuyla ilgisi
            nedeniyle Başbakanlık ve Maliye Bakanlığı re’sen kararda gösterilmiş-
            tir. Şikâyet konusunun Kurumumuzun görev alanına girdiği, şikâyetçi-
            lerin menfaat ihlali koşulunu taşıdığı, idari başvuru yollarının tüketil-
            diği, şikâyetlerin süresinde yapıldığı ve diğer ön inceleme konularında
            da bir eksiklik bulunmadığı, bu nedenle şikâyetlerin inceleme ve araş-
            tırmasına engel bir durumun bulunmadığı tespit edilmiştir.











           280   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290