Page 296 - kamu-personel-rejimi-1
P. 296

4 üncü maddesinin a bendine göre belirlenmelidir. Ancak Mu-
            hasebat Genel Müdürlüğü tarafından Yönetmeliğin 4/a maddesinde
            mali hizmet uzmanlarının sayılmamasına rağmen TBMM’nin muha-
            sebe hizmetinin yerine getirilmesi bakımından kapsamdaki diğer özel
            bütçeli idareler gibi bir düzenlemeye sahip olduğu, bu nedenle kapsa-
            ma dahil diğer idareler gibi değerlendirilerek, mevzuatta olmamakla
            birlikte bir nevi mevzuat hukuki, yeterli, makul ve hizmet gereklerine
            dayalı olmadan geniş yorumlanarak mali hizmetler uzmanlarına sına-
            va başvurma hakkı verildiği ve şeflerle mali hizmet uzmanları ara-
            sında bir eşitsizliğin yaratıldığı anlaşılmıştır. Her ne kadar mu-
            hasebe şefleri Yönetmelikte tahdidi olarak sayılan muhasebe yetkilisi
            yardımcısı eşiti görev tanımı kapsamında olmasalar da bu kişilerin
            fiilen muhasebe yetkilisi yardımcısının görevlerini ifa ettikleri
            ve söz konusu şikayetlerin 6253 sayılı Kanun ile TBMM Başkanlığında
            muhasebe yetkilisi yardımcısı olarak görevlendirilecek bir kadronun
            öngörülmemesinden kaynaklandığı anlaşıldığından bu boşluğun ve
            bu nedenle oluşan mağduriyetin giderilmesi için mevzuat değişikli-
            ğine gidilerek Muhasebe Yetkilisi Adaylarının Eğitimi, Sertifika Veril-
            mesi ile Muhasebe Yetkililerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında
            Yönetmeliğin “Tanımlar” başlıklı 4 üncü maddesinin (a) bendinde yer
            alan genel bütçeli idarelerde muhasebe yetkilisi yardımcısı eşiti
            görevler arasına TBMM Strateji Geliştirme Başkanlığında Şef
            unvanında çalışanların eklenerek fiilen muhasebe yetkilisi yar-
            dımcısı görevi yapan şeflerin söz konusu mağduriyetinin gide-
            rilmesinin hakkaniyete uygun olacağı değerlendirilmiştir.
               17. Ayrıca 03/09/2014 tarihli ve 193429 sayılı TBMM Başkan-
            lığı İnsan Kaynakları Başkanlığı tarafından Muhasebat Genel
            Müdürlüğüne yazılan yazıda da gerek Kurumlarınca acil ihtiyaç du-
            yulan muhasebe yetkililerinin yetiştirilebilmesi ve gerekse 6253 sayı-
            lı Kanun gereği oluşturulan teşkilat yapısı ve personelleri açısından
            maruz kaldıkları mağduriyetin giderilebilmesi için personellerinin söz
            konusu eğitime kabul edilmelerinin ve sonraki yıllarda da aynı mağ-
            duriyetin yaşanmaması için İdari Teşkilat yapılanması göz önünde
            bulundurularak  söz konusu mevzuatta gereken değişikliklerin
            İdarece yapılmasının istendiği, İdarenin mevcut soruna karşı
            ilgisiz kalmaması, bu mağduriyete bir kez de Kurumumuz ta-
            rafından dikkat çekilmesinin yerinde olacağı, İdarenin de bu




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  291
   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301