Page 296 - kamu-personel-rejimi-1
P. 296
4 üncü maddesinin a bendine göre belirlenmelidir. Ancak Mu-
hasebat Genel Müdürlüğü tarafından Yönetmeliğin 4/a maddesinde
mali hizmet uzmanlarının sayılmamasına rağmen TBMM’nin muha-
sebe hizmetinin yerine getirilmesi bakımından kapsamdaki diğer özel
bütçeli idareler gibi bir düzenlemeye sahip olduğu, bu nedenle kapsa-
ma dahil diğer idareler gibi değerlendirilerek, mevzuatta olmamakla
birlikte bir nevi mevzuat hukuki, yeterli, makul ve hizmet gereklerine
dayalı olmadan geniş yorumlanarak mali hizmetler uzmanlarına sına-
va başvurma hakkı verildiği ve şeflerle mali hizmet uzmanları ara-
sında bir eşitsizliğin yaratıldığı anlaşılmıştır. Her ne kadar mu-
hasebe şefleri Yönetmelikte tahdidi olarak sayılan muhasebe yetkilisi
yardımcısı eşiti görev tanımı kapsamında olmasalar da bu kişilerin
fiilen muhasebe yetkilisi yardımcısının görevlerini ifa ettikleri
ve söz konusu şikayetlerin 6253 sayılı Kanun ile TBMM Başkanlığında
muhasebe yetkilisi yardımcısı olarak görevlendirilecek bir kadronun
öngörülmemesinden kaynaklandığı anlaşıldığından bu boşluğun ve
bu nedenle oluşan mağduriyetin giderilmesi için mevzuat değişikli-
ğine gidilerek Muhasebe Yetkilisi Adaylarının Eğitimi, Sertifika Veril-
mesi ile Muhasebe Yetkililerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında
Yönetmeliğin “Tanımlar” başlıklı 4 üncü maddesinin (a) bendinde yer
alan genel bütçeli idarelerde muhasebe yetkilisi yardımcısı eşiti
görevler arasına TBMM Strateji Geliştirme Başkanlığında Şef
unvanında çalışanların eklenerek fiilen muhasebe yetkilisi yar-
dımcısı görevi yapan şeflerin söz konusu mağduriyetinin gide-
rilmesinin hakkaniyete uygun olacağı değerlendirilmiştir.
17. Ayrıca 03/09/2014 tarihli ve 193429 sayılı TBMM Başkan-
lığı İnsan Kaynakları Başkanlığı tarafından Muhasebat Genel
Müdürlüğüne yazılan yazıda da gerek Kurumlarınca acil ihtiyaç du-
yulan muhasebe yetkililerinin yetiştirilebilmesi ve gerekse 6253 sayı-
lı Kanun gereği oluşturulan teşkilat yapısı ve personelleri açısından
maruz kaldıkları mağduriyetin giderilebilmesi için personellerinin söz
konusu eğitime kabul edilmelerinin ve sonraki yıllarda da aynı mağ-
duriyetin yaşanmaması için İdari Teşkilat yapılanması göz önünde
bulundurularak söz konusu mevzuatta gereken değişikliklerin
İdarece yapılmasının istendiği, İdarenin mevcut soruna karşı
ilgisiz kalmaması, bu mağduriyete bir kez de Kurumumuz ta-
rafından dikkat çekilmesinin yerinde olacağı, İdarenin de bu
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 291