Page 481 - kamu-personel-rejimi-1
P. 481

30. 20 nci paragrafta belirtilen Anayasa Mahkemesi Kara-
            rında hukuk devleti ilkesinin idarenin “belirlilik”, “istikrar”, “öngörü-
            lebilirlik” ve “haklı beklenti” ilkelerine uygun davranmasını içerdiği,
            idarenin vatandaşların güvenini boşa çıkaracak uygulamalardan ka-
            çınması gerektiği, haklı beklentinin idarenin ister bir taahhüt, isterse
            uzun süren bir uygulamasına güvenerek olsun, bireylerin bir çıkarları
            ya da lehlerine olan bir sonuca ulaşabileceklerini ya da edinebilecekle-
            rini ümit etmelerini ifade ettiği belirtilmiştir.
               31. Mezkur mevzuat hükümlerinden de önce asli üyelerle aynı gö-
            revi yürütmekte olan başvurucunun huzur hakkından yararlanması
            gerektiği,  ücret adaletsizliğinin giderilmesi bakımından, asli
            üyeler yanında diğer üyelerinde bu ödemelerden yararlanacak
            şekilde yeni bir düzenleme yapılmasının, Kurumları açısından
            da gerekli olduğu ilgili idareler tarafından gönderilen yazılar ve ilgi-
            li Kurum yöneticileriyle yapılan görüşmelerde de ifade edilmektedir.
            Başvurucu ile asli üyeler açısından yapılan işler, çalışma koşulları, ya-
            pılan bilimsel faaliyetler ve üretilen hizmet açısından herhangi bir fark
            da yoktur. Ayrıca başvurucu huzur hakkından yararlanamamasına
            rağmen toplantılara aynı şekilde katılmaya ve aynı şekilde çalışmaya
            devam etmesi iyi niyetinin göstergesi olarak değerlendirilmektedir. Bu
            nedenle huzur hakkının ödenmesi açısından yapılan ayrım adalet ve
            hakkaniyete uymamakta olup, yukarıda yer alan açıklamalardan anla-
            şılacağı üzere başvurucunun çalışma ve emeği karşılığının karşılanma-
            dığı gibi, başvurucunun haklı beklentisini de karşılamamaktadır.

               32. Söz konusu durumun nasıl çözülebileceğine ilişkin Yük-
            sek  Kurumun  bizatihi  kendisi  tarafından  Kurumumuza  gön-
            derilen öneriler ise 5.3 üncü paragrafta belirtilmiş olup, şika-
            yet konusu hususu ortadan kaldırmaya matuf belli adımların
            atılması mümkün olduğu gibi gerekirse yasal düzenlemelerin-
            de yapılabileceği ... tarafından belirtilmiştir. Çözüm önerisi
            olarak; akademisyen olmayan ancak hizmetine ihtiyaç olduğu
            düşünülen kişi ya da kişilerin Kurum ve Yüksek Kurum Başka-
            nının birlikte önerisiyle Yönetim Kurulu tarafından Atatürk
            Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Asli, Şeref ve Haberleşme
            Üyeleri Yönetmeliği gereğince asli üye olarak seçilebileceği, Yö-
            netmelikte yapılacak değişiklikle üye sayısının artırılabileceği,
            2876 sayılı Kanunun 97/b maddesinde değişikliğe gidilerek asli




           476   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486