Page 117 - kamu-personel-rejimi-2
P. 117
12) Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde,
12.1) Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Mü-
dürlüğü ile yapılan yazışmalar neticesinde, Mesleki Eğitim ve Öğretim
Sistemini Güçlendirme Projesi kapsamında tüm mesleki ve teknik or-
taöğretim kurumlarının öğretim programlarında alan/dallar bazında
aynı programın uygulanmaya başlandığı, dolayısıyla ticaret meslek li-
seleri ile diğer mesleki ve teknik ortaöğretim programlarının içerikle-
rinde farklılık bulunmadığı,
12.2) Teknisyenlik unvanı verilmesi için aranan şartların diğer or-
taöğretim programları ile arasında fark bulunmayan ticaret meslek li-
selerinde mevcut bulunduğu, ticaret meslek lisesi mezunu olduğu için
teknisyenlik unvanı alamayan şikayetçinin KPSS atamalarında teknis-
yenlik unvanı gerektiren alanları seçememesinin kamu hizmetine gi-
rişte fırsat eşitsizliğine neden olduğu,
12.3) Söz konusu eşitsizliğe neden olan Kanunun yürürlüğe girdiği
tarihten bu yana geliştirilen uygulama ve projeler doğrultusunda gü-
nün şartlarına uyarlanmadığı için haksız ve eşitsiz sonuçlara sebebiyet
verdiği,
12.4) Milli Eğitim Bakanlığının söz konusu eşitsizliği ortadan kal-
dıracak şekilde mevzuatta değişiklik çalışmalarına başladığı ancak sü-
recin belirsizliğini koruması nedeniyle bu nitelikte bulunan ortaöğre-
tim kurumlarından mezun olan kişilerin mağduriyetinin her geçen
gün arttığı anlaşılmış bulunmaktadır.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
13) Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’nin
7 nci maddesinde, “Yasa önünde herkes eşittir ve herkes ayrım gö-
zetilmeksizin yasanın koruyuculuğundan eşit olarak yararlanma hak-
kını taşır.”; 21 inci maddesinin ikinci fıkrasında, “Herkes, ülkesi-
nin kamu hizmetlerine eşit olarak girme hakkına sahiptir.”, 23 üncü
maddesinin birinci fıkrasında; “Herkesin çalışma, işini özgürce
seçme, adil ve elverişli koşullarda çalışma ve işsizliğe karşı korunma
hakkı vardır.” denilmektedir.
112 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU