Page 121 - kamu-personel-rejimi-2
P. 121
26) Diğer taraftan, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar için
Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik gereğince hazırlanan
Kamu Personel Seçme Sınavı Kılavuzu’nda teknisyen unvanlı kad-
rolara ilişkin öğrenim koşulunu belirleyen nitelik kodlarında 3795
sayılı Kanuna atıf yapılmaksızın yalnızca öğrenim dalı esas alınarak
buna göre tercih yapanların kamu kurum ve kuruluşlarına yerleştiril-
mesi yapılmaktadır. Bu durum, hem KPSS Kılavuzunun 3795 sa-
yılı Kanuna aykırılık teşkil etmesine hem de söz konusu Kılavuz
kapsamında “teknisyen” unvanlı kadroya yerleştirilen kişilerin, ilgili
Yönetmeliğin ek 2 nci maddesinde yer verilen “Bu Yönetmelik hüküm-
leri çerçevesinde yapılan merkezi yerleştirme sonucu B grubuna ait
herhangi bir kadro veya pozisyona yerleştirilen adaylar, daha sonraki
personel alımları için yerleştirmelerine esas alınan puanla başvuruda
bulunamazlar.” hüküm gereğince aynı puan ile merkezi yerleştir-
melerde yeniden tercihte bulunma haklarını kaybetmelerine
neden olmaktadır. Ayrıca, söz konusu durumun yalnızca şikayet konu-
su bilgi işlem programı için değil 3795 sayılı Kanunda yer verilmeyen
tüm ortaöğretim kurumlarının programları için de geçerli olduğu tes-
pit edilmiştir. Bu nedenle, mevcut düzenlemeler göz önüne alınarak
KPSS Kılavuzunun kişileri mağdur etmeyecek şekilde revize edilmesi
gerektiği değerlendirilmektedir.
27) 29/04/1992 tarihli ve 3795 sayılı Bazı Lise, Okul ve Fakülte
Mezunlarına Unvan Verilmesi Hakkında Kanun’un genel gerekçe-
sinde, ortaöğretim ve yüksekokul seviyesinde açılan mesleki ve tek-
nik okulların unvanlarının sık sık değişmesi dolayısıyla mezunlarına
istikrarlı bir unvan verilemediği, bu durumun yetki ve unvan karga-
şasına ve mezunların mağduriyetine sebep olduğu belirtilmiş olup;
bu okulların mezunlarına verilecek olan unvanın gerek kamu kurumu
gerekse özel sektörde çalışan kişilerin görevlerini rahatça ve liyakatle
yapmalarını, haklarının kolaylıkla belirlenmesini ve gelişen sanayiye
katkılarının artmasını sağlayacağı vurgulanmıştır.
28) Ancak, söz konusu Kanunun genel gerekçesinde yer verilen
açıklamaların aksine bu Kanunun yürürlüğe girmesinden sonra farklı
ortaöğretim kurumu türlerinin ortaya çıktığı, 2006 yılından itibaren
Avrupa Birliği kaynaklı Mesleki Eğitim ve Öğretim Sistemini Güç-
lendirme Projesi kapsamında tüm mesleki ve teknik ortaöğretim ku-
rumlarının dört grupta toplandığı ve öğretim programları alan/dallar
116 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU