Page 204 - kamu-personel-rejimi-2
P. 204

TSK’da görevli tüm devlet memurlarını atamaya yetkili amirin Milli
            Savunma Bakanı olduğu, bu nedenle Genelkurmay Başkanlığının ayrı
            bir teşkilat kanunu olmadığı, kurumlar arasında bu şekliyle istisnai bir
            yapısının bulunduğu ve her iki kurumun birçok mevzuatta tek bir ku-
            rum olarak kabul edildiği hususları göz önünde bulundurularak, Ge-
            nelkurmay Başkanlığı Adli Müşavirliğinde hukuk müşaviri olarak gö-
            rev yapan, hukuki mütalaa veren ve temsil yetkisi bulunan personelin
            de vekalet ücretinden yararlandırılması talep edilmektedir.
               71. 41 numaralı paragrafta yer verilen Maliye Bakanlığı Başhukuk
            Müşavirliği ve Muhakemat Genel Müdürlüğünün Milli Savunma Ba-
            kanlığına yönelik görüş yazısında da ifade edildiği üzere; 353 ve 357
            sayılı Kanunların Adli Müşavirlik müesseselerine yer verilmesine ve
            bu Adli Müşavirliklerin görevlerine ilişkin ilgili hükümleri ile 659 sa-
            yılı Kanun Hükmünde Kararnamedeki hukuk birimlerinin görevleri-
            nin sayıldığı hükümler göz önünde bulundurulduğunda, Genelkurmay
            Başkanlığında görev yapan avukatların, vekil sıfatıyla temsil yetkisini
            kullanarak fiilen davalara katılma dışında tüm görevleri yerine getirdi-
            ği, dava dosyalarına hazırlık aşamalarında çalışmalarda bulunulduğu,
            hukuki mütalaa ve hukuki görüş oluşturmak, Bakanlık aleyhine açılan
            davalarda savunmaya ilişkin bilgi ve belgeleri hazırlamak üzere çeşitli
            görevleri ifa ettikleri anlaşılmaktadır.
               72. 39 numaralı paragrafta yer verilen Sayıştay Denetim Raporun-
            da da 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesin-
            de yürütülen analitik bütçe sınıflandırmasında Genelkurmay Başkan-
            lığı ve bağlıları ile Kuvvet Komutanlıklarının Milli Savunma Bakanlığı
            bütçesi içerisinde yer alması nedeniyle Genelkurmay Başkanlığı ve
            bağlıları ile Kuvvet Komutanlıklarının Milli Savunma Bakanlığı ile bir
            bütünlük arz ettiğine vurgu yapılmıştır. Bu bağlamda, Başkanlık Adli
            Müşavirliğinde görev yapan avukatların, Başkanlığın adli müşavirlik
            hizmetleri yanında Bakanlığın taraf olduğu davalarda yapmış olduğu
            çalışmaların aynı idarenin hukuk hizmetlerinde görev yapılmış sayıl-
            ması gerektiği yönündeki değerlendirme doğru olacaktır. 659 sayılı
            Kanun Hükmünde Kararnamede de idare tanımı yapılırken 5018 sayı-
            lı Kanunda yer alan sınıflandırmanın esas alındığı görülmektedir.

               73. Nitekim Milli Savunma Bakanlığı Görev ve Teşkilatı Hakkın-
            da Kanunun “İşbirliği” başlıklı 6 ncı maddesinde de Milli Savunma





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  199
   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209