Page 204 - kamu-personel-rejimi-2
P. 204
TSK’da görevli tüm devlet memurlarını atamaya yetkili amirin Milli
Savunma Bakanı olduğu, bu nedenle Genelkurmay Başkanlığının ayrı
bir teşkilat kanunu olmadığı, kurumlar arasında bu şekliyle istisnai bir
yapısının bulunduğu ve her iki kurumun birçok mevzuatta tek bir ku-
rum olarak kabul edildiği hususları göz önünde bulundurularak, Ge-
nelkurmay Başkanlığı Adli Müşavirliğinde hukuk müşaviri olarak gö-
rev yapan, hukuki mütalaa veren ve temsil yetkisi bulunan personelin
de vekalet ücretinden yararlandırılması talep edilmektedir.
71. 41 numaralı paragrafta yer verilen Maliye Bakanlığı Başhukuk
Müşavirliği ve Muhakemat Genel Müdürlüğünün Milli Savunma Ba-
kanlığına yönelik görüş yazısında da ifade edildiği üzere; 353 ve 357
sayılı Kanunların Adli Müşavirlik müesseselerine yer verilmesine ve
bu Adli Müşavirliklerin görevlerine ilişkin ilgili hükümleri ile 659 sa-
yılı Kanun Hükmünde Kararnamedeki hukuk birimlerinin görevleri-
nin sayıldığı hükümler göz önünde bulundurulduğunda, Genelkurmay
Başkanlığında görev yapan avukatların, vekil sıfatıyla temsil yetkisini
kullanarak fiilen davalara katılma dışında tüm görevleri yerine getirdi-
ği, dava dosyalarına hazırlık aşamalarında çalışmalarda bulunulduğu,
hukuki mütalaa ve hukuki görüş oluşturmak, Bakanlık aleyhine açılan
davalarda savunmaya ilişkin bilgi ve belgeleri hazırlamak üzere çeşitli
görevleri ifa ettikleri anlaşılmaktadır.
72. 39 numaralı paragrafta yer verilen Sayıştay Denetim Raporun-
da da 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesin-
de yürütülen analitik bütçe sınıflandırmasında Genelkurmay Başkan-
lığı ve bağlıları ile Kuvvet Komutanlıklarının Milli Savunma Bakanlığı
bütçesi içerisinde yer alması nedeniyle Genelkurmay Başkanlığı ve
bağlıları ile Kuvvet Komutanlıklarının Milli Savunma Bakanlığı ile bir
bütünlük arz ettiğine vurgu yapılmıştır. Bu bağlamda, Başkanlık Adli
Müşavirliğinde görev yapan avukatların, Başkanlığın adli müşavirlik
hizmetleri yanında Bakanlığın taraf olduğu davalarda yapmış olduğu
çalışmaların aynı idarenin hukuk hizmetlerinde görev yapılmış sayıl-
ması gerektiği yönündeki değerlendirme doğru olacaktır. 659 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamede de idare tanımı yapılırken 5018 sayı-
lı Kanunda yer alan sınıflandırmanın esas alındığı görülmektedir.
73. Nitekim Milli Savunma Bakanlığı Görev ve Teşkilatı Hakkın-
da Kanunun “İşbirliği” başlıklı 6 ncı maddesinde de Milli Savunma
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 199