Page 353 - kamu-personel-rejimi-2
P. 353
bu nedenle şikayetin incelenme ve araştırılmasına engel bir durumun
bulunmadığı tespit edilmiştir.
OLAY VE OLGULAR
Şikayetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
3. Kurumumuza intikal eden şikayet başvuru belgesi ve eklerinde
şikayet başvurucusu özetle;
3.1. Adana İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı 112 Acil Komuta Merke-
zi Başhekimliğinde doktor olarak görev yaptığını, 2015 yılı Eylül ayı
içerisinde 7 tanesi 24 saat, 1 tanesi ise 12 saat olmak üzere toplam
180 saat nöbet tuttuğunu, bununla birlikte idari (nöbet) izinli oldu-
ğu 9-10-11/09/2015 tarihlerinde ise mesai saatleri içerisinde 24 saat
eğitime katıldığını belirterek toplam da 204 (180+24) saat çalıştığını
ancak bu çalışmasına karşılık kendisine sadece 20 saat nöbet karşılığı
ücret ödendiğini,
3.2 Kurban Bayramı sebebiyle memurların idari izinli ol-
duğu 22/09/2015 tarihinde 24 saat nöbet tuttuğunu ancak bu
nöbetin mesai saati içinde kalan 8 saati dışındaki 16 saati için
kendisine herhangi bir nöbet ücreti ödemesi yapılmadığını, bu-
nunla birlikte, idari (nöbet) izninin olduğu 9-10-11/09/2015
tarihlerinde mesai saatleri içerisinde 24 saat hizmetiçi eğitime
katıldığını ancak bu nöbet için de kendisine herhangi bir öde-
menin yapılmadığını iddia ederek toplamda 40 saatlik (24+16)
nöbet ücretinin ödenmesini talep etmektedir.
3.3 Başvurucu, şikayet konuyla ilgili olarak Adana İl Ambulans Ser-
visi Başhekimliği’ne dilekçe verdiğini, Adana İl Sağlık Müdürlüğü’nden
gelen cevabi yazıda kendisine halıhazırda ödenmiş olan 20 saat nöbet
ücreti dışında başka bir ödemenin yapılamasının söz konusu olmadığı
şeklinde cevap verildiğini ifade etmiştir.
B. İdarelerin Şikayete İlişkin Açıklamaları
4. 05/04/2016 tarihli ve 2745 sayılı bilgi-belge isteme yazı-
mıza istinaden Adana İl Sağlık Müdürlüğü tarafından gönderi-
len 06/05/2016 tarihli ve 183 sayılı yazıda özetle;
348 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU